فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

استفاده از قابليت Auto Format براي تغيير رنگ و طرح فرم
به جاي تغيير قالب بندي هر يك از اجزاي موجود در فرم به طور جداگانه ، مي توان از سبك هاي آماده كه با انتخاب گزينه Auto Format در زبانه Arrange در دسترس قرار مي گيرند، استفاده كرد. (شكل 5-25) با كليك روي هر يك از سبك ها، اجزاي فرم در قالب انتخاب شده قرار مي گيرند و رنگ و طرح زمينه ي فرم و اجزا آن تغيير مي كند.


ذخيره ي فرم

براي ذخيره ي فرم روي نام آن كليك راست كرده و از منوي حاصل گزينه ي Save را انتخاب نماييد . (شكل 5-26)
نماهاي نمايش فرم
فرم ها در 3 نماي مختلف نمايش داده ميشوند كه عبارتند از : Form View ، Layout View ، Design View در ادامه روش هاي تغيير نماي فرم و كاربر هركدام شرح داده مي شود.

تغيير نماي فرم
براي تغيير نماي فرم به يكي از روش هاي زير عمل كنيد :

روش اول : روي نام فرم كليك راست كنيد و از منوي حاصل ، نماي مورد نظر را انتخاب كنيد . (شكل 5-28)


روش دوم : ا
ز آيكن هاي تغيير نما كه در منتهي اليه سمت راست و پايين فرم ديده مي شود ، استفاده كنيد .

روش سوم :
استفاده از گزينه ي View كه اولين گزينه از سمت راست در نوار ريبون تمام نماهاست. با كليك روي گزينه View منويي ظاهر مي شود ، نماي مورد نظر را از ان انتخاب كنيد .(شكل 5-29)

نماي Form View

در اين نما فرم درحالتي نمايش داده مي شود كه كاربر مي تواند ركوردها را مرور ، آنها را ويرايش و ركورد جديد ايجاد نمايد. بسته به روش ايجاد فرم ممكن است در هر لحظه در يك فرم يك يا چند ركورد نمايش داده شود . در (شكل 5-30 ) فرمي را در نماي Form View در حاليكه ركورد پنجم جدول مشخصات كتاب را نمايش مي دهد ، مشاهده مي كنيد .


وارد كردن و ويرايش ركورد ها در فرم

همانطور كه گفته شد در نماي Form View ، مي توان داده ها را وارد كرد يا آنها را ويرايش نمود.
براي ايجاد ركورد جديد روي دكمه در نوار مرور ركورد ها كليك كنيد و به اين ترتيب يك ركورد خالي به جدول اضافه مي شود . مقادير فيلدها را در مقابل نام هر فيلد وارد كنيد. براي رفتن به فيلد بعدي از كليد Tab يا كليد جهت نماي پايين و براي بازگشتن به فيلد قبلي از تركيب كليد هاي Shift + Tab يا از كليد جهت نماي بالا استفاده كنيد.
براي ويرايش ركورد مورد نظر يا دكمه هاي موجود در نوار مرور ركوردها ، ركورد مورد نظر را نمايش دهيد مقادير آن ها را ويرايش كنيد . براي حذف يك داده ، مقدار آن را انتخاب كنيد و كليد Delete صفحه كليد را بفشاريد يا از گروه Records در زبانه ي Home ، گزينه ي Delete را انتخاب و از منوي باز شده گزينه ي Delete را انتخاب كنيد.
برای حذف یک رکورد نیز پس از انتخاب رکورد مورد نظر ، از گروه Records در زبانه ی Home ، گزینه ی Delete را انتخاب و از منوی باز شده گزینه ی Delete را انتخاب کنید. (شکل 5-31)


 



يا از نوار دسترسي سريع Access روي دكمه Save كليك كنيد. در كادر Save As در صورت تمايل نام آن را تغيير داده و دكمه Ok را انتخاب نماييد . (شكل 5-27)



 


 



 



 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس هجده Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 7:53 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon