درس سوم Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


 

مثال: برای جدول مشخصات کتاب (جدول1-2) نوع داده ای فیلدها در (جدول 1-5) مشخص شده اند.
اجزای یک بانک اطلاعاتی در Access
بانک های اطلاعاتی از اجزا و اشیایی تشکیل میشوند که برای سازماندهی و مدیریت داده ها از آنها استفاده می کنند. سازماندهی و مدیریت شامل دسته بندی داده ها و استخراج اطلاعات مورد نیاز در قالب های مختلف نظیر گزارش و فرم می باشد. در این بخش به طور خلاصه شما با اجزاء بانک اطلاعاتی Access آشنا می شوید.

جداول (Tables)
همانطور که قبلا هم توضیح داده شد، Access برای نگهداری و سازماندهی اطلاعات از جداول استفاده میکند که هر داده در یک خانه از جدول ذخیره می شود این داده به شکل سطرها و ستون ها سازماندهی می شوند.
فرم ها (Forms)
فرم ها که گاهی صفحات ورود داده ها نیز نامیده می شوند، واسط کاربری برای ورود، حذف، ویرایش و نمایش داده های موجود در جداول هستند.

پرس و جوها برای استخراج اطلاعات موردنظر از یک یا چند جدول بانک اطلاعاتی به کار می روند. با کمک پرس و جوها می توان اطلاعات مربوط به رکوردهایی که دارای شرایط خاصی هستند را از یک یا چند جدول استخراج کرد و به جای تمام فیلد ها فقط ، فیلدهای مورد نیاز را بازیابی کرد. همانند جداول با استفاده از پرس و جوها نیز میتوان رکوردهایی از جدول بانک اطلاعاتی را ویرایش یا حذف نمود.
گزارش ها (Reports)
از گزارش ها برای نمایش و خلاصه سازی اطلاعات موجود در جداول بانک های اطلاعاتی استفاده می شود. گزارش ها قابلیت چاپ شدن را دارند. گزارش ها را می توان روی صفحه مشاهده کرد، آن ها را به برنامه های دیگر صادر کرد، یا از طریق ایمیل ارسال نمود.
ماکروها (Macros)
ماکروها باعث سریع سازی انجام کارها در بانک های اطلاعاتی میشوند. ماکروها حاوی دستوراتی برای انجام عملیات خاصی باشند. معمولا برای انجام کارهای تکراری مثل باز کردن یک گزارش یا بستن یک بانک اطلاعاتی و.... می توان ماکروهایی را بدون نیاز به دانستن زبان های برنامه نویسی و نوشتن برنامه های پیچیده، ایجاد کرد.

ماجول ها (Modules)
ماجول ها نیز مانند ماکروها، باعث افزایش کارایی عملکرد بانک اطلاعاتی می شوند از طریق ماجول ها می توان با برنامه نویسی عملیات محاسباتی و پیچیده ای را روی بانک های اطلاعاتی انجام داد. فرق ماجول با ماکرو این است که ماجول نیاز به برنامه نویسی دارد و فقط کسانی که مهارت کافی در برنامه نویسی داشته باشند می توانند آنها را ایجاد کنند.



 



 


پرس و جو ها (Queries)


 



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس سوم Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, | 19:12 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon