درس اول Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


توانایی شناخت یک بانک اطلاعاتی

مقدمه
آیا تا به حال با این نیاز روبه رو شده اید که بخواهید مجموعه ای از اطلاعات را به صورت سازماندهی شده و منظم در کامپیوتر شخصی خود نگهداری کرده و در زمان ومقتضی از آن ها استفاده کنید؟ به نظر شما بهترین نرم افزار برای انجام این کار کدام است؟
شاید پاسخ شما نرم افزارهای ماکروسافت Excel و Word باشد. پاسخ شما درست است. با کمک این نرم افزارها میتوانید لیستی از اطلاعات خود را ذخیره کنید، ولی گاهی با اطلاعاتی سر و کار داریم که روز به روز به حجم آن ها اضافه می شود و لیست اطلاعات ما بزرگ و بزرگتر خواهد شد. درچنین شرایطی جستجو در این لیست ها و یافتن اطلاعات مورد نظر بسیار مشکل و وقت گیر خواهد بود.
از طرفی به دلیل زیاد شدن حجم اطلاعات، ناخواسته ممکن است اطلاعات تکراری به لیست اضافه شود. این مشکلات را چگونه می توان حل کرد؟
بانک های اطلاعاتی که به وسیله نرم افزارهای سیستم مدیریت پایگاه داده یا DBMS ایجاد می شوند. راه حل خوبی برای این مشکلات هستند.Microsoft Access 2007 یکی از این نرم افزارهاست.
حال بانک های اطلاعاتی دارای چه ساختاری هستند که باعث سازماندهی اطلاعات می شوند؟ چه عملیلتی روی اطلاعاتی میتوان انجام داد؟

آشنایی با بانک اطلاعاتی

بانک اطلاعاتی چیست؟
بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از داده ها و اطلاعات مرتبط به یک موضوع است به طوریکه به آسانی می توان این داده ها را بازیابی و ویرایش نمود.
نرم افزارهای سیستم مدیریت پایگاه داده ، همچون Access ابزاری برای تولید بانک های اطلاعاتی و مدیریت آنها هستند. این نرم افزارها امکاناتی را فراهم می کنند تا بتوان انواع متفاوت داده ها را ذخیره سازی ، ویرایش و بازیابی نمود. بازیابی اطلاعات شامل استخراج اطلاعات مفید از داده های بانک اطلاعاتی در قالب های مختلف مثل فرم، گزارش و غیره است.
Access به عنوان یکی از این نرم افزارها، اطلاعات را به صورت جداولی شامل سطرها و ستون ها مانند آن چه در کاربرگ های Excel دیده اید.، سازمان دهی می کند.
بسته به موضوعی که بانک اطلاعاتی برای آن طراحی می شود، ممکن است بانک اطلاعاتی شامل یک یا چند جدول باشد. برای مثال شما برای نگهداری اطلاعات تماس دوستان خود فقط نیاز به یک جدول در بانک اطلاعاتی دارید که در آن نام، نام خانوادگی ، آدرس و شماره تلفن دوستانتان را نگهداری کنید ولی آگر همین اطلاعات به عنوان مشخصات دانش آموزان در بانک اطلاعاتی یک مدرسه، ذخیره شود، نیاز به داشتن جداول دیگری نظیر جدول اطلاعات نمرات هر دانش آموز و جدول ثبت مشخصات دروس اخذ شده نیز می باشد.

آیا می دانید که...
نرم افزارهای Oracle و Sqlserver نیز از نرم افزارهای سیستمهای مدیریت پایگاه داده محسوب می شوند.

عملیات روی بانک اطلاعاتی
با کمک Microsoft Access 2007 می توان عملیات زیر را روی داده های موجود در بانک اطلاعاتی انجام داد:

اضافه کردن داده ی جدید به بانک اطلاعاتی
مثل اضافه کردن مشخصات یک دانش آموز جدید به جدول مشخصات دانش آموزان

ویرایش داده های موجود در بانک اطلاعاتی
مثل تغییر یک شماره تلفن در جدول مشخصات دانش آموزان

حذف اطلاعات
مثل حذف اطلاعات دانش آموزی که مدرسه خود را عوض کرده یا دانش آموزی که ترک تحصیل کرده است.

سازماندهی و نمایش داده ها به روش های متفاوت
مثل استفاده از فرمها ، نمودارها و ... برای نمایش تمام یا بخشی از اطلاعات

به اشتراک گذاشتن داده ها با دیگران ، از طریق گزارش ، پیغام های ایمیل، اینترانت یا اینترنت
مثل مواقعی که یک سازمان نیاز به ارسال اطلاعات به زیر مجموعه های خود در سایر شهرستان ها دارد این کار می تواند از طریق ارسال ایمیل یا چاپ گزارش و ارسال آن انجام شود.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس اول Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, | 19:7 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon