درس سوم فتوشاپ

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید . سمت راست پائین بیشتر ابزارها یک فلش مشکی کوچک می باشد ، کافیست موس خود را بر روی آن برده تا زیر مجموعه آن ابزارنشان داده شود . در زیر کلیه ابزار هایی که در جعبه ابزار می باشد را برای شما لیست کرده و در ادامه به طور کامل با کاربرد آنها توضیح میدهیم.


 









A Selection Tools :

 

Move Tool : یکی از پر کاربردترین ابزار در فتوشاپ جهت جابجایی ، کات و کپی کردن خلاصه همه کاره فتوشاپ است.
سعی کنید Shortcut های ابزارهـا را یاد بگـیرید تـا در هنــگام تـمـریـن نیازی بـــــه انتخاب از جـعبه ابزار نداشته باشید کلیه Shortcut ها روبروی ابزار نوشته شده است .

 



 

چهار ابزار Marquee Tool

Rectangular Marque Tool : جهت ایجاد كردن مربع و يا مستطيل شكل و چهار گوش استفاده مي شود، اگر هنگام درگ كردن دكمه Shif را بگيريم مي توان به شكل مربع انتخاب را انجام داد .

Eliptical Marquee Tool : جهت ایجاد به شكل بيضي عمودي و افقي استفاده مي شود .

Single Row Marquee Tool : جهت انتخاب يك خط افقي از پيكسل هاي يك تصوير استفاده مي شود .

Single Column Marquee Tool : جهت انتخاب يك خط عمودي از پيكسل ها ي يك تصوير استفاده مي شود.
 



 


نكته : اگر در هنگام درگ كردن هر كدام از اين ابزارها كليد Space را نگهداريم مي توانيم محدوده انتخاب شده را با حركت ماوس جابجا كنيم .

 


 

Lasso Toll : جهت انتخاب محدوده اي از تصوير به صورت آزاد استفاده مي شود و با حركت ماوس به هر جهت مي توان انتخاب دلخواه را انجام داد .

 


 

Polygonal Lasso Tool : جهت انتخاب محدوده اي از تصوير استفاده مي شود كه بر خلاف ابزار Lasso نمي توان با هر زاويه دلخواه عمل انتخاب را انجام داد و فقط به صورت خطوط شكسته عمل انتخاب را مي توان انجام داد، با گرفتن همزمان كليد Shift مي توان به صورت يک خط راست و با لا يا پايين بردن ماوس مي توان با خطوط با زاويه 45 درجه و 90 درجه انتخاب را انجام داد .

Magnetic Lasso Toll : جهت انتخاب يك محدوده با توجه به تفاوت رنگ موجود بين دو محدوده استفاده مي شود و با درگ كردن بين دو رنگ مثلاً دو رنگ متضاد سفيد و سياه با نزديك كردن به محدوده رنگ سياه مثل آهنربا به محدوده رنگ سياه مي چسبد و با اين دستور مي توان دو محدوده رنگ با تضاد رنگ زياد را انتخاب كرد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, | 18:3 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon