درس بیست و چهار Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

در کادر محاوره ای Label Wizard اندازه برچسب را انتخاب کنید. با توجه به سایز انتخاب شده تعداد برچسب ها در یک سطر از گزارش تغییر می کند. انتخاب واحد اندازه گیری نیز بر حسب Metric یا English به ترتیب واحدهای میلی متر و اینچ را در تعیین سایز برچسب نشان خواهد داد. دکمه ی Next را کلیک کنید.(شکل 6-36)

 




در مرحله بعدی ویزارد، فونت، سایز، رنگ و ضخامت متن برچسب را تعیین کنید و دکمه ی Next را کلیک کنید.(شکل 6-37)

 



در پنجره ی بعدی در لیست Available Fields نام فیلدهای در دسترس نمایش داده می شود. فیلدهایی که مایلید روی برچسب ظاهر شوند را به ترتیب به سمت راست منتقل کنید. برای ایجاد فاصله بین مقادیر روی برچسب میتوانید قبل از انتقال فیلد بعدی به کادر سمت راست، یک علامت خط تیره (-) یا فاصله را درج کنید. بعد از تعیین فیلدها دکمه ی Next را کلیک کنید. (شکل 6-38)

 



در پنجره ی بعدی از ویزارد، فیلدهایی برای مرتب سازی رکوردها انتخاب می شوند. این فیلدها از کادر سمت چپ به کادر سمت راست منتقل می شوند، می توانید فیلدی را در این قسمت انتخاب نکنید. دکمه ی
Next را انتخاب کنید. (شکل 6-39)

 



مرحله ی آخر ویزارد نامی را برای ذخیره ی گزارش دریافت می کند. همچنین می توانید تعیین کنید که با تکمیل مراحل ویزارد ، گزارش در نمای
Preview یا در نمای Design باز شود. برای پایان دادن به مراحل ساخت گزارش دکمه ی Finish را کلیک کنید. (شکل 6-40)(شکل 6-41)

 







در صورت نمایش گزارش در نمای Preview ، میتوانید با روش هایی که آموختید ، گزارش را در نمای Design نیز مشاهده کنید. همانطور که در (شکل 6-42) مشاهده می کنید برچسب در نمای طراحی فقط از یک کادر تشکیل شده است که شامل ترکیب چند فیلد است. هر فیلد داخل پرانتز قرار گرفته و از علامت & برای در کنار هم قرار دادن مقادیر فیلدها استفاده شده است.


رسم نمودار (Chart)
در نسخه های قبلی Access قابلیتی به نام Chart Wizard برای تولید نمودارها وجود داشت. در نسخه 2007 این قابلیت حذف شده و در عوض نمایی برای نمایش داده های جدول به نام Chart Pivot اضافه شده است. با این نما در فصل های قبل به طور خلاصه آشنا شده اید. این نما امکان ترسیم نمودار را برای مقایسه داده های موجود در جداول فراهم می کند.

برای رسم نمودار ،جدول را در نمای Pivot Chart باز کنید.(شکل 6-43) سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

نکته: برای حذف فیلد وارد شده به نمودار ، کافی است آن را از قسمت بالا و پایین نمودار به سمت خارج از محدوده نمودار درگ کنید.


 




برای تعیین فیلدهای شرکت کننده در نمودار ، ابتدا پنجره Chart Field List را باز کنید ، به این منظور کلیک راست کرده و از منوی حاصل گزینه ی Field List را انتخاب کنید یا از گروه Show/Hide در زبانه ی Design گزینه ی Field List را انتخاب نمایید.(شکل 6-44)
 



سپس برای قرار گرفتن مقادیر فیلدهای مورد نظر در محور افقی ،نام فیلد یا فیلدهای مورد نظر را به ناحیه یDrop Category Fields Here ، که در زیر محور افقی قرار دارد، درگ کنید.(به شکل 6-42 توجه کنید.)

برای قرار گرفتن مقادیر فیلدهای مورد نظر در محور عمودی ، نام آن فیلدها را به زیر ناحیه ی Drop Filter Fields Here درگ کنید. به این ترتیب نمودار ترسیم خواهد شد. (شکل 6-45)


 



برای تغییر نوع نمودار، روی نمودار کلیک راست کرده و از منوی حاصل گزینه ی
Change Chart Type را انتخاب کنید یا از گروه Type از زبانه ی Design گزینه ی Change Chart Type را انتخاب نمایید. (شکل 6-46)
 



به این ترتیب می توان در کادر باز شده از سمت چپ، یکی از انواع نمودار ستونی ، خطی، دایره ای و... را انتخاب کرد. با انتخاب هریک از انواع نمودار ، نمونه های آماده ای در سمت راست این کادر نمایش داده می شود که با کلیک روی نمونه مورد نظر نمودار ترسیم شده تغییر خواهد کرد.(شکل 6-47)

 



 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس بیست و چهار Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 8:28 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon