فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

مرتب کردن رکوردها براساس یک فیلد
برای این کار روی ستون مورد نظر کلیک راست کرده و از منوی حاصل ، گزینه ی Sort A to Z را برای مرتب سازی صعودی (از کوچک به بزرگ) و to Z Sort A را برای مرتب سازی نزولی (از بزرگ به کوچک) انتخاب کنید. (شکل 6-7)






انجام محاسبات
در نمای Layout می توان عملیاتی هم چون محاسبه ی مجموع، میانگین و تعیین کمترین و بیشترین مقدار را روی فیلدهای عددی (مثل معدل) انجام داد. همچنین محاسبه تعداد رکوردها نیز برای انواع فیلدها قابل انجام است.

از دو روش می توان برای انجام محاسبات استفاده کرد:

روش اول: بعد از انتخاب ستون مورد نظر ، کلیک راست کرده و از منوی حاصل گزینه ی Total را انتخاب و از زیر منوی حاصل یکی از گزینه های Sum، Average، Count Records، Min ،Max را انتخاب کنید که به ترتیب برای محاسبه ی مجموع ، میانگین ، تعداد رکوردها، کمترین مقدار و بیشترین مقدار به کار می رود. پس از انجام محاسبه ، نتیجه در زیر همان ستون درج می شود. (شکل 6-8)



 




روش دوم: روش دیگر برای انجام این گونه محاسبات استفاده از گزینه ی Totals در گروه Grouping &Totals واقع در زبانه Format است . بعد از انتخاب فیلد مورد نظر در گزارش روی این گزینه کلیک کنید و از منوی ظاهر شده ، دستور محاسباتی مورد نیاز را انتخاب کنید. (شکل 6-9)


 



برای بدست آوردن بزرگترین مقدار معدل در گزارش Report 1 که از روی جدول TBL student ساخته اید. مراحل زیر را دنبال کنید:

روی نام گزارش در Navigation Pane دابل کلیک کنید تا باز شود.

گزارش را در نمای Layout نمایش دهید.

روی ستون معدل کلیک راست کرده و از منوی حاصل گزینه ی Totals و سپس Max را انتخاب کنید. یا از گزینه ی Totals در گروه Grouping &Totals واقع در زبانه ی Format برای انتخاب این دستور استفاده کنید.

گروه بندی رکوردها براساس یک فیلد
گروه بندی رکوردها براساس یک فیلد به این معنی است که رکوردهایی که مقدار مشترکی در یک فیلد دارند در یک گروه قرار می گیرند و در گزارش پشت سر هم ظاهر می شوند. برای مثال اگر جدولی که در (شکل 6-6) مشاهده می کنید، براساس فیلد رشته گروه بندی شود دانش آموزان رشته های مختلف در دسته های جداگانه قرار می گیرند. برای گروه بندی رکوردها در نمای Layout ستون مربوط به فیلد مورد نظر خود را انتخاب کرده وکلیک راست کنید، از منوی حاصل گزینهی Group On را انتخاب کنید (شکل 6-8) تا عمل گروه بندی براساس فیلد آن ستون انجام شود.(شکل 6-10) رکوردهای گروه بندی شده براساس فیلد رشته را نشان می دهد.


 



تغییر چیدمان فیلدها
در نمای Layout کاربر می تواند با درگ کردن محل ستون ها را جابجا کند. برای انجام اینکار بعد از کلیک روی عنان ستون مورد نظر در سطر اول، اشاره گر ماوس را روی آن قرار دهید شکلی مشابه صلیب به سر پیکان اشاره گر ماوس اضافه می شود (شکل 6-11)، سپس با درگ به سمت چپ و راست آن ستون را در محل مورد نظر رها کنید. همچنین برای تغییر پهنای ستون ها اشاره گر ماوس را در مرز ستون مورد نظر قرار دهید تا شکل اشاره گر ماوس به شکل دو جهته در آید سپس با درگ عرض ستون ها را تغییر دهید.



 



استفاده از قابلیت Auto Format

یکی دیگر از امکاناتی که در نمای Layout در اختیار کاربر قرار می دهد، استفاده از قابلیت Auto Format است.
Auto Format قالب بندی گزارش را به منظور رنگ آمیزی و طرح بندی بخش های مختلف گزارش ، با استفاده از سبک های آماده انجام می دهد. برای استفاده از این قابلیت ، گزینه ی Auto Format را از گروه Auto Format واقع در زبانه ی Format انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از سبک های آماده نمایش داده می شود، با انتخاب هر مورد گزارش در آن قالب قرار می گیرد. انتخاب فالب با استفاده از گزینه ی Auto Format Wizard واقع در انتهای این لیست نیز امکان پذیر است. (شکل 6-12)


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس بیست و یک Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 8:2 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon