درس نوزده Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تغییر مکان فیلد ها
برای جابجا کردن محل فیلدها کافی است روی محدوده ی فیلد مورد نظر کلیک کنید، سپس در حالیکه شکلی مشابه صلیب به سر پیکان اشاره گر ماوس اضافه شده است (شکل 5-32) . با درگ کردن محل آن را تغییر دهید.

تغییر سایز کادر فیلدها :

هر یک از اجزا فرم در کادری قرار می گیرد. برای تغییر سایز کادر هر یک از اجزا فرم ، کافی است اشاره گر ماوس را در مرز کادر مربوط به آن قرار دهید تا شکل اشاره گر ماوس به پیکان دو جهته تبدیل شود (شکل 5-33) سپس با درگ کردن سایز (بلندی یا پهنای) آن را تغییر دهید. تغییر سایز برای مواقعی که محتوای فیلدها به طور کامل قابل دیدن نیست یا فضای خالی اضافی در کادر آن ها دیده می شود مفید است.
قالب بندی اجزا فرم
برای انجام عملیات قالب بندی اجزا فرم نظیر تغییر سایز ،فونت، رنگ قلم ، رنگ زمینه ، تراز بندی و ... از گروه Font در زبانه Home استفاده می شود. فیلد یا عنصر مورد نظر خود را در فرم انتخاب و با استفاده از ابزار موجود در گروه Font قالب بندی دلخواه خود را انجام دهید. (شکل 5-34)


استفاده از قابلیت Auto Format برای تغییر رنگ و طرح زمینه

به جای تغییر قالب بندی هر یک از اجزا موجود در فرم به طور جداگانه، می توان از سبک های آماده که با انتخاب گزینه Auto Format در زبانه Format در دسترس قرار می گیرند،بهرمند شد.
(شکل 5-35) با کلیک روی هر یک از سبک ها ، اجزای فرم در قالب انتخاب شده قرار می گیرند و رنگ و طرح زمینه فرم و اجزا آن تغییر می کند.


اضافه کردن فیلدها

برای اضافه کردن فیلد به فرم در نمای Layout ، گزینه Add Existing Fields را از گروه Controls در زبانه Format انتخاب کنید. (شکل5-36) به این ترتیب کادر Field List باز خواهد شد. (شکل 5-37) فیلد مورد نظر خود را به داخل فرم درگ کنید یا روی نام فیلد مورد نظر دابل کلیک کنید . به این ترتیب این فیلد بعد از فیلدی که در فرم در حالت قرار داشته، درج می شود.


برای حذف یک فیلد از فرم در نمای Layout آن را انتخاب و کلید Delete از صفحه کلید را بفشارید یا روی گزینه Delete در گروه Records از زبانه ی Home کلیک کنید. (شکل 5-38)

نمای Design View
نمای Design یا طراحی ساختار فرم را با تمام جزئیات آن نمایش می دهد. رکوردها در این نما، نمایش داده نمی شوند. بعد از ایجاد فرم به روش هایی مختلف (Form Tool،Form Wizard،Form Design و ...) و مشاهده ی آن ، ممکن است مایل به ایجاد تغییراتی در طراحی فرم باشید. تغییراتی از قبیل تغییر رنگ و طرح زمینه، تغییر رنگ قلم، رنگ زمینه ، سایز فیلدها و تغییر مکان و سایز فیلدها و ... در بخش ایجاد فرم به وسیله ی ابزار Design Form با نحوه ی انجام این تغییرات آشنا شدید . نکته ای که قابل ذکر است جابجا کردن اجزای یک فیلد (نام و مقدار) به طور جداگانه در نمای Design View است .(شکل 5-39) فرم مشخصات کتاب را در نمای Design نشان می دهد. همانطور که در شکل می بینید، انتخاب فیلدها ، دستگیره های جابجای مستقل اجزای فیلد را ظاهر نمی کند، بنابراین درگ کردن هر فیلد باعث جابجایی هر دو جزء فیلد می شود.


 



 


 



 



 



حذف فیلدها



 




برای جدا کردن اجزای فیلد از یکدیگر به منظور جابجا کردن مستقل هر جزء ،فیلد یا فیلدهای مورد نظر را انتخاب کرده و از گروه Control Layout از زبانه ی Arrange گزینه ی Remove را انتخاب کنید.(شکل 5-40)

 



به این ترتیب دستگیرها برای تغییر سایز و جابجا کردن روی فیلدها ظاهر می شوند (شکل 5-41)
برای یکپارچه کردن دوباره ی نام فیلد با مقدار آن ، بعد از انتخاب آنها از گزینه ی Stacked در گروه Control Layout استفاده کنید. این گزینه نام فیلدها و مقادیر آنها در هر جای فرم قرار داشته باشند، در کنار هم قرار می دهدو به هم متصل می کند.


 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس نوزده Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 7:55 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon