فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

پیک لایت نرم افزاری قدرتمند برای ساخت تصاویر ادیت شده در مک

 

 

پیک لایت

نرم افزار پیک لایت ساخته شده با تکنولوژی شرکت Pearl Mountain نرم افزاری ساده، سریع و قدرتمند برای ویرایش و فیلترگذاری عکس ها می باشد که هر عکاسی با هر درجه از مهارت می تواند با آن کار کند و با استفاده از بیش از ۱۷۰ افکت نورپردازی و ۲۵ فیلتر حالت عکس، تصاویری منحصر به فرد و زیبا بسازد.

 ظاهر نرم افزار بسیار دلنشین است و کار با آن بسیار ساده است که با نگاه به هر دکمه می توانید به خوبی پی ببرید که چه عملی را انجام خواهد داد. وقتی نرم افزار را باز کنید می توانید عکس دلخواه خود را drag و به لیست favorite اضافه کنید یا با استفاده از دکمه های load و  import آن را آپلود کنید.

در کنار ۱۷۰ افکتی که در ۴ دسته ی montage, light, glow و texture در دست دارید می توانید تعداد بی پایانی از لایه های این افکت ها را به کار ببرید و با یک کلیک دوباره افکت اعمال شده را کنسل کنید.

حالت های بلندینگ همچون screen, color dodge و lighter گستره ی وسیعی از گزینه ها را برای تغییر افکت لایه ها در اختیار کاربر می گذارند. همچنین با تغییر درصد گزینه ی آلفا ...................


موضوعات مرتبط: درس شصت و نه پیک لایت نرم افزاری قدرتمند برای ساخت تصاویر ادیت شده در مک ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:24 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

منبع نور عکاسی را خودتان بسازید

 

 نورپردازی برای عکاسی در خانه

 

وقتی که در خانه عکس می گیرید بسیار پیش می آید که منبع نور مناسب در اختیار ندارید و نمی توانید عکس دلچسبی بگیرید. برای رفع مشکل می توانید با هزینه کم منبع نوری مناسب بسازید. با نور کافی این چراغ ها می توانید سوژه خود را کاملاً روشن کنید و عکسی واضح بگیرید. در حالیکه اگر بخواهید همین تجهیزات نورپردازی را از بازار تهیه کنید باید هزینه گزافی پرداخت کنید که برای عکاسی در خانه معقول به نظر نمی رسد. با این روش نور پردازی این امکان به شما داده می شود که گشادی دهانه لنز را کمتر کنید و به این ترتیب عمق میدان بیشتری در تصویر خود ایجاد نمایید. در این آموزش می توانید از لامپ رشته ای یا لامپ تنگستن استفاده کنید که دمای نور بالاتری در مقایسه با لامپ ها فلورسنت دارند و برای عکاسی در داخل خانه مناسب تر هستند.

تجهیزات و مواد لازم برای نور پردازی در خانه!
  • دو چراغ سیار آویز (می توانید آنرا به راحتی در بازار پیدا کنید) از پاتروم چینی یا سرامیکی استفاده نمایید
  • دو عدد سیم رابط سیار
  • لامپ ۲۵۰ وات رشته ای و همانطور که گفته شد پاتروم چینی
دستور العمل

پس از اینکه وسایل و ابزار کار را آماده کردید می توانید کار را شروع کنید. هنگام تهیه چراغ سیار اگر توانستید نوع وات بالای آنر تهیه کنید که برای یک لامپ ۲۵۰ وات مناسب باشد بهتر است و حتماً چراغی تهیه کنید که دارای پاتروم چینی باشد و اگر چنین چراغ سیاری نیافتید می توانید از فروشنده بخواهید پاترم مربوطه را تعویض نماید و از سیم و اتصالات قوی تر برای چراغ شما استفاده کند تا هنگام کار طولانی مدت با این چراغ ها گرمای اضافی تولید نشود حداقل توان مورد نیاز شما ۲۵۰ وات است و اگر لامپ ۳۰۰ وات استفاده کنید بهتر است همچنین دو عدد سیم سیار نیاز دارید که به شما اجازه جابجایی در مکان های مناسب را بدهد. می توانید این چراغ سیار را روی در یا صندلی فلزی آویزان کنید. و مکان منبع نور مورد نظر خود را تنظیم نمایید. نکته دیگری که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید این است که لامپ ۲۵۰ وات سایز کوچک تهیه کنید به طوریکه در داخل چراغ شما جا بگیرد چنین لامپ هایی در بازار یافت می شوند اما نگران نباشید اگر چنین لامپی هم یافت نشد می توانید قسمت فلزی را باز کنید و قوس آنرا کمتر کنید یا قسمتی از آنرا ببرید و بقیه را با ورق آلومینیوم بپوشانید.

خوب لامپ ها را در جای خود قرار دهید و چراغ ها را روشن کنید مشاهده خواهید کرد که تمرکز نور از یک لامپ آویز بسیار بیشتر است و با استفاده از این منبع نور می توانید به سوژه خود نور بیشتری بتابانید.

چراغ های خود را یا زاویه ۴۵ درجه قرار دهید یکی سمت راست و یکی ....................

 


موضوعات مرتبط: درس شصت و هشت منبع نور عکاسی را خودتان بسازید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:22 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

عکس برداری از جریان آبشار جیم ریچاردسون عکاس مجله ی نشنال ژئوگرافیک

 

عکاسی آّشار

بگذارید از پیشینه ی عکس های این چنینی شروع کنم که در شرف کلیشه شدن قرار دارد. گفتم “در شرف” چراکه شک دارم ما انسان ها عطش تماشای جریان نورانی و شفاف آبی که  از آن بالا سرشار شده را بخواهیم کنار بگذاریم. اما تکنیک های عکس برداری از آبشارها، دیگر به نوعی استاندارد رسیده که شاید رایج ترین آنها استفاده از لانگ شاتر با سرعت بسیار کم باشد تا جریان آب را همچون پرده ی نقره ای ابریشمین بنمایاند. این سبکی است که خیلی ها بارها و بارها به کار برده اند؛ خب، منم همین طور.

این کار هرچند زمان بر اما بسیار ساده است؛ استفاده از سرعت بسیار کم شاتر، چیزی بین .............


موضوعات مرتبط: درس شصت و هفت عکس برداری از جریان آبشار جیم ریچاردسون عکاس مجله ی نشنال ژئوگرافیک ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:16 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

در خانه پشت زمینه سفید بسازید

 

پشت زمینه سفید در عکاسی چهره

آیا می خواهید یک پرتره زیبا مانند این با پشت زمینه سفید داشته باشید؟ آیا می خواهید درباره نور پردازی چنین صحنه بیشتر بدانید؟ آیا یک چراغ پر نور به سوژه خود می تابانید و همه چیز تمام است؟

اما با استفاده از یک فلاش ساده و یک تکه مقوا می توانید چنین جلوه ای ایجاد کنید.

خوب سعی می کنیم از کمترین امکانات بهترین نتیجه را بگیریم. با استفاده از یک دوربین معمولی Canon 580EX و فلاش SB26  کار را شروع می کنیم و از دیوار اتاق نشمین به عنوان پشت زمینه استفاده می کنیم.

برای اینکه بتوانید یک پشت زمینه سفید ایجاد کنید باید نور بسیار زیادی به دیوار  بتابانید و در عین حال این نور را به صورت یکنواخت پخش کنید.

پشت زمینه سفید در خانه برای عکاسی

برای اینکه بتوانید پشت زمینه سفید مناسبی ..........................


موضوعات مرتبط: درس شصت و هفت در خانه پشت زمینه سفید بسازید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:13 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

یک ابزار فوق العاده برای پاک کردن پشت زمینه در فتوشاپ!

 

در این آموزش با استفاده از ابزار Background Eraser در فتوشاپ می خواهیم راهی ساده برای پاک کردن پشت زمینه عکس را نشان دهیم. Background Eraser به خصوص برای پاک کردن عکس هایی که در پشت زمینه آنها مقدار زیادی جزییات وجود دارد به خصوص در مرز بین پشت زمینه و پس زمینه می تواند بسیار مفید باشد مثلاً اگر بخواهید آسمان را در پشت زمینه تصویری که تعداد زیادی درخت هم وجود دارد پاک کنید با استفاده از Background Eraser به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. و دیگر نیازی نیست که همه این درختان را انتخاب کنید.

البته نباید فکر کنید که فتوشاپ آنقدر هوشمند است که می تواند تشخص دهید پشت زمینه کدام قسمت تصویر است و جلو زمینه کدام قسمت است و چیزی که فتوشاپ تشخیص می دهد رنگ است این ابزار در حقیقت یک پاک کننده رنگ است با نمونه گیری می تواند رنگ محدوده ای را پاک کند. این ابزار بدون شک یکی از مفید ترین ابزار های فتوشاپ است که کارایی بسیاری دارد ولی نقطه ضعف هایی هم دارد و بهتر است هنگامی که با این ابزار کار می کنید یک لایه به عنوان پشتیبان داشته باشید تا در صورتی که به صورت ناخواسته قسمتی از تصویر را از دست دادید جایی برای جبران وجود داشته باشد.

در ادامه به آموزش و نحوه استفاده از ابزار Background Eraser می پرداریم:

در حالت پیش فرض Background Eraser در زیر پاک کن یا Eraser  در نوار ابزار اصلی پنهان است. و برای انتخاب آن باید روی این پاک کن یا Eraser کلیک کنید و آنرا همانطور فشرده نگه دارید تا مانند شکل زیر Background Eraser ظاهر شود. نشانگر موس را روی آن ببرید و کلید موس را رها کنید تا انتخاب شود

پاک کردن پشت زمینه در فتو شاپ

حال باید نشانگر موس مانند شکل زیر شود. که یک + در میان آن است.

image002

اندازه دایره را می توانید با کلید های ([) و (]) تغییر دهید همچنین می توانید با استفاده از کلید های shift+[ یا shift+]  شدت تاثیرگذاری آنرا از مرکز به بیرون تغییر دهید. ولی ...................


موضوعات مرتبط: درس شصت و شش یک ابزار فوق العاده برای پاک کردن پشت زمینه در فتوشاپ! ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 9:55 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

چهار تمرین برای تقویت توان مشاهده در عکاسی

 

تمرین عکاسی

بزرگترین مهارت عکاسان مشهور دقت آنها در نور دهی به تصویر، دقت به همه ریزه کاری های عکاسی  یا گرفتن هزاران عکس در هفته نیست.

بزرگترین مهارت آنها -که هر عکاسی می تواند امیدوار باشد به آن دست یابد- قدرت مشاهده آنهاست.

قدرت مشاهده کار شما را تعریف می کند و به کار شما روح می دهد و نفسی در جان داستان هایی که از لحظات و زیبایی ها روایت می کنید می دمد. قدرت مشاهده اختلاف یک عکاس متوسط و یک عکاس حرفه ای و موفق است. این قدرت مشاهده و درک عکاس است عکسی خلق می کند که با شما سخن می گوید و فقط تصویری با جلوه های بصری نیست.

تقویت قدرت مشاهده به خصوص در هنر عکاسی نیاز به تعمق و تلاش دارد. این کار نیاز به زمان و تلاش کافی دارد و همچنین علاقه و اشتیاق وافری نیاز است تا به سطحی برسید که در بین بزرگان دیده شوید.

از تمرین روش های زیر که به صورت تخصصی برای عکاسان نوشته شده است استفاده کنید تا این استعداد خود را تقویت کنید.

۱- تجزیه و تحلیل

یک شی را روی میز در مقابل خود قرار دهید و برای پنج دقیقه به آن نگاه کنید و به هر چیزی در مورد آن دقت کنید. اگر یک سیب است به شکل آن دقت کنید: آیا گرد است؟ آیا برآمدگی خاصی دارد؟ آیا شیار های زیادی دارد؟ به اندازه آن دقت نمایید، آنرا با چیزی مقایسه نمایید، به نسوج، ...............


موضوعات مرتبط: درس شصت و پنج چهار تمرین برای تقویت توان مشاهده در عکاسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 9:53 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

نكاتي در عكاسي ( قسمت دوم )

  • سوژه را در مركز قرار ندهيد

  سعي كنيد موضوع اصلي را در مركز تصوير قرار ندهيد عكاسان حرفه اي از قانون يك سوم استفاده مي كنند يعني سوژه يا موضوع اصلي را حدوداً به فاصله يك سوم از گوشه فريم قرار مي دهند اگر به اين روش عمل كنيد در نتيجه كار شما تاثيري مي گذارد كه حتي فكر آن را هم نمي كنيد.

 

 

آموزش عكاسي

  • زاويه را تغيير دهيد.

  اين عمل مي تواند عكس را خيال انگيز و دراماتيك كند. تقريباً همه آماتور ها از روبرو عكس مي گيرند ولي زواياي فراوان ديگري وجود دارند كه مي توانند نتايج شگفت انگيزي بوجود آورند.

آموزش عكاسي

 

  • پيش نما ( منظره جلوي عكس ) را در چشم انداز قرار دهيد.

  پيش نما جزئيات را به عكس اضافه مي كند و مي توان از آن به عنوان يك قاب طبيعي براي عكس استفاده كرد.

 

آموزش عكاسي

 

  • به نور پردازي و و روشنايي توجه كنيد.

  نور مستفيم خورشيد باعث سايه روشن شدن بيش از اندازه عكس مي شود، اما نور ناكافي منجر به يك عكس تار مي شود. هميشه به اين شعار توجه داشته باشيد كه نور عكس را مي سازد.

 

آموزش عكاسي

 

  • از فلاش استفاده كنيد.

  فلاش مي تواند وضعيت روشنايي ...........................   


موضوعات مرتبط: درس شصت و چهار نكاتي در عكاسي ( قسمت دوم ) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:29 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

نكاتي در عكاسي (قسمت اول)

عكاسان خوب هم بخاطر رعايت تكنيكهاي عكاسي و هم براي رعايت نكات ظريف است كه عكاسان خوبي هستند. عكس هاي با ارزش زيادي به خاطر تكنيك ضعيف ضايع مي شوند در اينجا چند نكته ياد آوري مي شود كه در زمان گرفتن عكس بهتر است مورد توجه قرار گيرند.

1ـ نزديكتر شويد:

بيشتر آماتورها در زمان عكاسي از موضوع خود خيلي دور مي شوند از داخل لنز نگاه كنيد! اين واقعآ مهم است مخصوصاً زماني كه از مردم عكس مي گيريد. عكاسان حرفه اي از لنزهاي 85 تا 105 ميليمتري براي عكاسي چهره استفاده مي كنند. بيشتر دوربينهاي غير حرفه اي لنزهاي 35mm دارند.

2ـ گنجاندن افراد در عكسها:

افزودن افراد به عكسها مفهوم و فضا مي دهد. اين كار رابطه بر قرار كردن با عكس را آسان مي كند و بعضي ......................


موضوعات مرتبط: درس شصت و سه نكاتي در عكاسي (قسمت اول) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:25 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت سوم)

سه پايه مناسب

اگر فردي كه براي عكاسي از سه پايه استفاده مي كند، در حاليكه  مي تواند اين عكس را بدون سه پايه بگيرد، بدانيد كه او يك عكاس حرفه اي است. براي موضوع هاي عكاسي ثابت و مشخص سه پايه بسيار مفيد است.

مشكلي كه در استفاده از سه پايه وجود دارد، بزرگ و حجيم بودن آن است و حمل آن باعث دردسر مي شود.

براي عكاسان ديجيتال يك خبر خوب وجود دارد و آن اينست كه سه پايه هاي جديدي كه به بازار آمده است، كوچك و كم حجم و سبك است و مي توانيد آن را در جيب خود بگذاريد.

سرگرمي با عكسهاي تأخيري

با داشتن سه پايه مي توانيد از يك خاصيت ديگر دوربين خود استفاده كنيد و آن گرفتن عكس بعد يك تأخير زماني است كه آنرا در دوربين هاي ديجيتال با «Self timer» نشان مي دهند. اين تأخير زماني 10 ثانيه فرصت مي دهد تا يك مشكل قديمي حل شود و آن حضور عكاس در كادر است.

يك خاصيت ديگر اين روش عدم لرزش دوربين در زمان عكس گرفتن است، چون زمانيكه ........................


موضوعات مرتبط: درس شصت و دو عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت سوم) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:22 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت دوم)

 

3ــ درخشش در تصاوير گرفته شده در فضاي آزاد

يكي ديگر از قابليتهاي باارزش دوربين ديجيتال كه مورد توجه قرار نگرفته است، قابليت انتخاب فلاش دوربين است. يعني شما به عنوان عكاس حتي در هواي آفتابي و در نور زياد مي توانيد با فلاش عكس بگيريد. اين ويژگي در دوربين هاي ديجيتال معمولاً با flash on يا fill flash فعال مي شود. و شما اين قدرت را خواهيد داشت كه عكسهاي زيبايي در فضاي آزاد بگيريد.

در مورد flash on دوربين ابتدا از پشت زمينه تصويري تهيه مي كند و فلاش دوم نور كافي براي موضوع عكاسي شما فراهم مي كند. و نتيجه يك عكس حرفه اي است كه در ساختار عكس شما هر چيزي به اندازه كافي خوب به نظر مي رسد.

با قرار دادن موضوع در سايه يك درخت و قرار دادن دوربين در وضعيت fill flash پسر ها و پشت زمينه جلوه لازم را دارند.

حال سعي كنيد در فضاي آزاد با و بدون فلاش عكس بگيريد بخصوص زمانيكه آفتاب از پشت يا از بغل به موهاي مشخصي كه عكس مي گيريد بتابد حال به درخشش لبه ها توجه كنيد.

يك تكنيك جالب ديگر اين است كه شخصي را كه از او عكس مي گيريد در زير سايه مثلاً يك درخت قرار دهيد و با فلاش عكس بگيريد تا مدل شما مجبور به اخم كردن و جمع كردن چشمها در برابر نور آفتاب نباشد.

اين را بخاطر داشته باشيد كه اكثر دوربين هايي كه فلاش از ابتدا در آنها تعبيه شده است داراي دامنه 3 متري (يا حتي كمتر) هستند. بنابراين مطمئن شويد كه زمانيكه از فلاش استفاده مي كنيد خيلي دور نمي ايستيد.

4ــ macro mode يا close up

زماني را به خاطر آوريد كه كودكي كوچك بوديد و بر روي چمنها بازي مي كرديد؟! وقتي كه بقدر كافي به زمين نزديك شويد تعداد زيادي از مخلوقات را مي بينيد كه ......................


موضوعات مرتبط: درس شصت و یک عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت دوم) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:19 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت اول)

احتمالاً در مورد دوربين هاي ديجيتالي كه همه كار مي كنند، بسيار شنيده ايد. فقط كافيست دكمه اي را فشار دهيد و به طور اعجاب آوري عكس هاي زيبايي خلق كنيد. آياهر چه دوربين بهتري داشته باشيد عكسهاي بهتري نيز خواهيد داشت.؟ شايد اين گونه نباشد!

حقيقت اين است كه شما مي توانيد با يك دوربين ساده و ارزان قيمت، عكسهاي زيبايي بگيريد و يا با يك دوربين گران قيمت، عكسهاي ضعيفي بگيريد. اين دوربين نيست كه عكسهاي زيبايي مي گيرد بلكه عكاس است. با كمي آگاهي و تمايل به انجام تنظيم هاي لازم در موقعيتهاي مختلف مي توانيد از ساده ترين دوربين ها عكسهاي با ارزشي بيرون بكشيد.

اين مقاله به شما كمك خواهد تا عكسهاي زيبايي بگيريد و در عكاسي ديجيتال مانند يك فرد حرفه اي عمل كنيد.

1ــ رنگ ها را گرمتر كنيد

آيا تا بحال توجه كرده ايد كه رنگ عكس هايتان سرد و بي روح است؟ مشكل اينجاست كه در قسمت تنظيمات دوربين گزينه (default) براي White Balance يا ( W B )در حالت Auto مي باشد كه براي اكثر تصويرها مناسب است اما در حالت Auto تصاوير تمايل به رنگ هاي سرد دارند.

زماني كه از يك منظر در هواي آفتابي عكس مي گيريد White Balance را از Auto به Cloudy  تغيير دهيد. بله در هواي آفتابي دوربين را روي هواي ابري تنظيم كنيد. اين تنظيم مانند اين است كه يك فيلتر گرم مناسب استفاده كنيد. اين عمل باعث مي شود كه رنگ هاي زرد و قرمز غليظتر به نظر برسند و به اصطلاح عكس شما گرمتر شود. در زير دو عكس را ملاحظه مي كنيد شكل 1a در حالت auto و شكل 1b در حالت Cloudy گرفته شده است. دو تصوير را مقايسه كنيد انتخاب با شماست.

نكات عكاسي ديجيتال

عكس 1a

نكات عكاسي ديجيتال

عكس 1b

 

 

حتماً اين عمل را امتحان كنيد و چند عكس در فضاي آزاد بگيريد


موضوعات مرتبط: درس شصت عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت اول) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:15 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

براي مراقبت از دوربين ديجيتال چه بكنيم و چه نكنيم؟

 

  1. به طور منظم دوربين را تميز كنيد.

  2. دوربين خود را در برابر ضربه، لرزش، ميدان مغناطيسي، دود، آب، بخار، شن يا مواد شيميايي محافظت كنيد.

  3. كليه قطعات متحرك دوربين ديجيتال را بادقت حركت دهيد.

  4. هميشه قبل از اينكه كابل برق يا رابط را قطع كنيد يا وصل كنيد يا حافظه يا باتري را جا بزنيد يا در بياوريد دوربين را خاموش كنيد.

  5. دوربين را در جاهاي مرطوب، پرگرد ............


موضوعات مرتبط: درس پنجاه و نه براي مراقبت از دوربين ديجيتال چه بكنيم و چه نكنيم؟ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:9 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

آشنايي با زوم دوربينها

 

زوم يا بزرگنمايي يك ويژگي براي دوربين هاست كه با فاصله كانوني مشخص مي شود. فاصله كانوني به فاصله بين لنز و سنسور يا فيلم دوربين گفته مي شود. هر چه فاصله كانوني بيشتر باشد توانايي آن در گرفتن يك عكس واضح و بزرگ از فاصله دور بيشتر است.دوربين هاي قديمي كه از فيلم عكاسي استفاده مي كردند فقط زوم اپتيكال داشتند ولي امروزه دوربينهاي ديجيتال ممكن است هم زوم اپتيكال و هم زوم ديجيتال داشته باشند.

زوم اپتيكال بسيار برتر از زوم ديجيتال است. با استفاده از زوم اپتيكال همانند دوربين هاي سنتي دوربين داراي يك لنز است كه مانند تلسكوپ مي تواند قسمتي از تصوير را كه مورد نظر شماست براي شما بزرگنمايي كند و سوژه عكاسي را براي شما بزرگتر مي كند. دوربين هاي ديجيتال با توانايي زوم متفاوتي در بازار يافت مي شوند. اگر شما مشتاق عكاسي  هستيد تمايل به گرفتن عكسهاي با .......


موضوعات مرتبط: درس پنجاه و هشت آشنايي با زوم دوربينها ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, | 7:48 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

فيلتر هاي عكاسي

 

 مدتهاست كه عكاسان حرفه اي از فيلتر هاي عكاسي استفاده مي كنند. آنها براي ايجاد چلوه هاي ويژه و يا افزودن كنتراست بعضي از رنگها اين فيلتر ها را به كار مي برند. از فيلتر ها براي تنظيم كردن white balance هم استفاده مي شود.

براي مثال فرض كنيد يك فيلم براي دماي رنگ متناسب با نور يك روز آفتابي ساخته شده است. وقتي در داخل اتاق با اين فيلم ها عكس مي گيريد، رنگ تصوير تمايل به زردي دارد. كه اين اثر نور لامپ است. و براي جبران آن بايد از يك فيلتر مناسب استفاده كنيد. تا نور مناسب داشته باشيد.

برتري بزرگ دوربين هاي ديجيتال اين است كه شما مي توانيد ...................


موضوعات مرتبط: درس پنجاه و هفت فيلتر هاي عكاسي ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, | 7:45 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 ساخت يك استوديوي عكاسي در خانه

آيا استوديو رويايي شما براي عكاسي يك ساختمان لوكس با نورهاي طبيعي  كه از پنجره داخل مي شود و پرده هاي پشت زمينه اي با رنگ ها و طرح هاي مختلف و تعداد زيادي تجهيزات نوري است؟ اگر سرمايه زيادي داشته باشيد مي توانيد اين كار را انجام دهيد اما احتياجي به اين كارها براي ساخت يك استوديوي عكاسي نيست. شما مي توانيد به راحتي يك استوديوي خانگي براي خانواده و دوستان و حتي براي مشتريان خود بسازيد. براي شروع اين مقاله را بخوانيد.

پشت زمينه

پشت زمينه مي تواند يك ديوار سفيد يا يك صفحه نقاشي شده براي پشت زمينه باشد پارچه هاي بزرگ كه بتوان روي آنها با spray نقاشي كرد (بهتر است رنگ را از خود عبور ندهند) براي اين كار مناسب هستند به اين روش مي تولانيد پشت زمينه هايي با رنگهاي مختلف بوجود بياورديد و پول كمي خرج كنيد.

پايه براي پشت زمينه

براي اين منظور مي توانيد از پايه ثابت يا متحرك استفاده كنيد. شما مي توانيد با استفاده از ميخ پشت زمينه را به ديوار ثابت نگه داريد يا از كاغذهايي كه قابليت پيچيدن دارند استفاده كنيدتا به راحتي يك پشت زمينه را جمع و ديگري را سوار كنيد.

پايه هاي عمودي با نگه دارنده هاي افقي مي توانند به شما كمك كنند تا دامنه حركت خود را به خوبي اضافه كنيد. شما مي توانيد روي آنها چراغهاي اضافي نصب كنيد حتي .......................


موضوعات مرتبط: درس پنجاه و شش ساخت يك استوديوي عكاسي در خانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, | 7:40 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

ثابت نگه داشتن دوربين براي عكاسي در نور كم

همانطور كه مي دانيدوقتيكه نور كافي نيست و فلاش جوابگو نيست، نويز تصوير ديجيتالي كه با يك دوربين ديجيتال گرفته مي شود،  زياد شود. در اين حالت چون لنز دوربين مدت بيشتري باز مي ماند لرزشهاي دست شما مي تواند باعث تار شدن و كاهش كيفيت عكس شما شود. در اين شرايط با رعايت نكات ساده اي مي توانيد عكسهاي بهتري بگيريد.

ــ ياد بگيريد دوربين را ثابت تر از گذشته در دست بگيريد و سعي كنيد از لنز براي زوم اپتيكال استفاده نكنيد.

ــ براي اينكه دوربين را بدون حركت نگه داريد. ته دوربين را بر روي كف دست چپ خود نگه داريد و انگشتان خود را در جلوي دوربين و دور لنز قرار دهيد. كف دست شما به عنوان سكو و پايه دوربين است و هيچ فاصله اي نبايد بين ته دوربين و كف دست شما قرار داشته باشد.

ممكن است مشكل به نظر بيايد ولي با كمي تمرين متوجه مي شويد كه بهترين روش است.

ــ يك نفس عميق بكشيد و اجازه دهيد نصف هواي ..................


موضوعات مرتبط: درس پنجاه و پنج ثابت نگه داشتن دوربين براي عكاسي در نور كم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, | 7:37 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

حداكثر استفاده از باتري دوربين ديجيتال

به خاطر داشته باشيد كه چه باتري هاي قابل شارژ و چه باتريهاي معمولي، عمر محدود دارند. هيچ چيز بدتر از اين نيست كه يك عكس يا يك صحنه خوب را به خاطر تمام شدن باتري از دست بدهيد.

خصوصيات باتريهاي مختلف با يكديگر متفاوت است و همينطور خصوصيات دوربين هاي ديجيتال با يكديگر متفاوت است و مصرف باتري آنها هم يكسان نيست. و همينطور قسمتهاي مختلف دوربين ديجيتال مصرف گوناگون دارند و بعضي از اين قسمتها انرژي بيشتري مصرف مي كنند.

قسمتهايي از دوربين كه انرژي بيشتري مصرف مي كنند عبارتند از: صفحه LCD، فلاش و موتوري كه اجزاي مكانيكي دوربين مانند مكانيزم زوم را به حركت در مي آورد. دوربين هاي ديجيتال به شما اجازه مي دهند تا عكس گرفته شده را روي صفحه LCD ببينيد يا مي توانيد به جاي اينكه صفحه را از طريق چشمي ببينيد آنرا از صفحه LCD ببينيد و از آن صفحه عكس بگيريد. يك صفحه LCD نسبتاً انرژي زيادي مصرف مي كند. به اين دليل است كه اگر مدتي دورين ديجيتال را بدون استفاده نگه داريد به صورت خودكار LCD آن خاموش مي شود، تا در مصرف باتري صرفه جويي كند. زمانيكه مشغول انجام تنظيمات دوربين ديجيتال خود هستيد ..............


موضوعات مرتبط: درس پنجاه چهار حداكثر استفاده از باتري دوربين ديجيتال ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, | 7:32 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

آشنايي با ISO و حساسيت بالا

عكاسي با ISO بالا به شما كمك مي كند در نور كم تا حد ممكن از تار شدن تصوير جلوگيري كنيد. اين خاصيت معمولاً به شما اجازه مي دهد بدون فلاش عكس هايي بگيريد كه طبيعي تر به نظر مي رسند.

اگرچه در دوربين ههاي ديجيتال معمولي كه سنسورهاي كوچكي دارند. با افزايش ISO از 100 كيفيت تصوير هم افت مي كند. حقيقت اين است كه هر چه ISO بيشتر باشد نويز تصوير هم بيشتر است.

همانطور كه ذكر شد با چند استثنا فقط دوربين هايDigital Single Reflex) DSR) با ISO بالا مي توانند عكس هاي واضحي بگيرند.

بهينه سازي سنسورها

كارخانه هاي سازنده در حال انجام بهينه سازي هايي بر روي سنسورها هستند. يكي از اين كمپاني ها Fojifilm است كه با توليد سنسورهاي Super CCD به موفقيت هايي در اين زمينه دست پيدا كرده است. البته همه دوربينهاي ساخت كمپاني Fojifilm داراي اين تكنولوژي نيستند. سنسورهاي Super CCD نور بيشتري را با نويز الكتريكي كمتر مي بينند. به طوريكه عكس هاي با ..................


موضوعات مرتبط: درس پنجاه و سه آشنايي با ISO و حساسيت بالا ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, | 16:29 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon