فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

چگونه از کالای خود عکس بگیرید

 

عکاسی از کالا و اشیاء بی جان

 

عکاسی از کالا قسمتی از فرایند پیچیده بازار یابی است که برای موفقیت در فروش باید برای آن توجه ویژه ای قائل شوید. در این مقاله یک راهنمای ساده برای عکاسی از کالا یا محصول در اختیار شما قرار می گیرد. امروزه این نوع عکاسی برای فروش محصولات و اجناس در اینترنت یا برای کاتولوگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. که می تواند برای عکاسان منبع درآمد خوبی باشد، هر چند هم اکنون هم برخی عکاسان در آمد خوبی از این نوع عکاسی دارند.

معمول ترین شکل از عکاسی کالا نوعی است که سوژه را در برابر یک پشت زمینه سفید یا رنگی ساده قرار می دهند. این عکس ها معمولا در کاتالوگ های فروش کالا مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی مهم این نوع عکاسی این است که باید توجه مشتری یا مخاطب را به سوژه اصلی یا همان کالا معطوف کند و در عین حال انگیزه ای برای خرید ایجاد نماید.

بسیاری از عکاسان با کمی  دشواری می توانند از کالا یا محصول مورد نظر در خانه عکس بگیرند. در حالت ایده آل می توانید به جای چهار منبع نور از سه منبع استفاده کنید اما عکس گرفتن با دو منبع هم غیر ممکن نیست. در ادامه روش کار را توضیح می دهیم.

 

آنچه نیاز دارید

  • حداقل دو منبع نور البته اگر بتوانید ۳ یا چهار منبع نوری تهیه کنید خوب بهتر است.

  • یک کاعذ یا مقوای سفید رنگ تمیز و بدون لک یا چیزی مشابه آن

  • یک جعبه کوچک (در صورت امکان)

  • یک ورق کاغذ نازک مانند کاغذ مومی یا پارچه سفیدی که نور بتواند از آن عبور کند. یا می توانید از یک چتر سفید استفاده کنید.

  • یک میز کار یا فضای مناسب برای تمرکز بر سوژه ای که می خواهید از آن عکس بگیرید.

  • یک نرم افزار ویرایش تصویر مانند فتوشاپ یا کرل

 

نور، دوربین… اکشن

در این آموزش من فقط از دو فلاش استفاده کردم. اگر چه همانطور که قبلاً گفته شد می توانید از دو یا چند چراغ استفاده کنید. من فلاش های خودم را ترجیح می دهم چون فوق العاده قدرتمند هستند. فلاش ها باید مستقل باشند و در فاصله مناسب نسبت به سوژه قرار گیرند اگر خیلی نزدیک باشند باعث درخشندگی نا خواسته می شوند.

اگر فلاش و چراغ های مخصوص عکاسی ندارید مشکلی نیست هر آنچه که در دسترس دارید می توانید استفاده کنید. اگر برایتان مقدور است ........................


موضوعات مرتبط: درس هشتاد و هفت چگونه از کالای خود عکس بگیرید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:57 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

خطوط در عکاسی

 

نقش خطوط در عکاسی

وقتی که می خواهید تصمیم بگیرید که چه چیز هایی و چگونه در عکس شما قرار گیرند یا به عبارت دیگر وقتی که می خواهید ترکیب و چهارچوب تصویر خود را مشخص کنید پیشنهاد می کنم به خطوط بیشتر دقت کنید.

خطوطی که در عکس ها دیده می شوند می توانند عنصری بسیار قدرتمند از تصویر باشند و با کمی تمرین می توانید با استفاده از این خطوط پویایی بیشتری به عکس های خود ببخشد به خصوص از دید کسی که به آنها می نگرد.

سه نوع از خطوط وجود دارند: افقی، عمودی و مورب. که هر کدام تاثیری متفاوت در عکس می گذارند.

این که خطوط در تصاویر تاثیر گذار باشند تصادفی نیست بلکه باید تمرین کنید و وقت بیشتری صرف کنید. تا در این فن عکاسی مهارت پیدا کنید.

دفعه بعد که برای عکاسی از خانه بیرون رفتید آگاهانه به خطوط بنگرید و از خود بپرسید چه خطوطی در مقابل شما هستند تمام شرایط ممکن را بررسی کنید عکس های خود را نگاه کنید ببینید دفعه بعد چگونه عکس بگیرید بهتر است. با خطوط کار کنید تا اینکه با آنها بجنگید.

الگوهای مختلف خطوط را در نظر بگیرید و سعی کنید آنها را در عکس های خود پیاده کنید.

خطوط افقی در عکاسی

چیزی که در خطوط افقی مشترک است پیامی است که به ما می رسانند آنها حاوی پیامی از احساس پایداری و آرامش هستند، افقی که در طبیعت دیده می شود یک خط افقی در خود دارد که احساس آرامش را در افراد تلقین می کند، افرادی که در خواب هستند، اقیانوس ها، .....................


موضوعات مرتبط: درس هشتاد و شش خطوط در عکاسی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:54 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عامل تعیین کنند در عکاسی چهره

 

عکاسی چهره از زبان یک عکاس حرفه ای

 

در یک جمع فامیلی برای گرفتن عکسی زیبا یک مهارت کلیدی لازم است که مهمتر از همه است. در جمعی که می خواهید از آنها عکس بگیرید فردی را بیابید که شخصیت تاثیر گذاری دارد به کمک او می توانید بر کل جمع تاثیر بگذارید عکاس حرفه ای جیک چیسام یکی از افرادی است که بهترین عکس ها را از افراد می گیرید و عکس های او از افراد معروف زبانزد هستند در این مقاله برخی از اسرار او را در اختیار شما قرار می دهیم

من با جیک تلفنی صحبت کردم حتی از پشت تلفن هم او مرا به خنده انداخت این کاری بود که جیک در آن استاد بود که به موفقیت شغلی اش هم کمک بسیار می کرد. او به معنای واقعی یک انسان است همانطور که انتظار داشتم! اما چه عامل دیگری او را به یکی از بهترین عکاسان پرتره دنیا تبدیل کرده بود؟

جیک اخیرا تولد ۷۰ سالگی پدرش را جشن گرفته بود و از گروهی در حدود ۵۰ نفر عکس گرفته بود. با پیدا کردن بذله گو ترین فرد در گروه و ارتباط یک به یک با افراد توانسته بود به همه جمع آرامش بدهد و در موقع مناسب عکس خود را قبل از اینکه کسی احساس کسالت کند بگیرد.

آموزش عکاسی از گروهی از افراد

همیشه برای من سوال بوده است که چگونه به سرعت اینکار را انجام دهم حتی با دوستان و فامیل! هر چه عکاسی از افراد بیشتر طول بکشد کار سخت تر می شود. بنابراین با صحبت کردن با افراد فضا آرام تر خواهد شد. به یاد داشته باشید بعضی افراد خیلی دوست ندارند از آنها عکس بگیرید و به خصوص از معطل شدن برای عکاسی هم بیزار هستند. به یاد داشته باشید که قرار نیست بلافاصله به آنها پاداش بدهید. آنها باید مدتی شما را تحمل کنند.

وقتی از گروه بزرگی از افراد عکس می گیرید چند نکته هست که باید در نظر داشته باشید، به یاد داشته باشید مهمترین فرد گروه باید در مرکز عکس قرار داشته باشد و فامیل و دوستان نزدیک هم در کنارش باشند. در عکس شما همه چهره ها باید به وضوح دیده شوند. جیک می گوید ....................


موضوعات مرتبط: درس هشتاد و پنج عامل تعیین کنند در عکاسی چهره ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:51 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

چگونه از زیور الات خود عکس بگیرید؟

 

 

 

در این مقاله نکاتی که در عکاسی از جواهرات می توانند مفید باشند ارائه می گردد.

javaherat2

 

حداقل مشخصات دوربینی که نیاز دارید

برای اینکه عکسی با کیفیت مناسب از جواهرات خود بگیرید توصیه می کنم دوربینی استفاده کنید که بیش از ۲ مگا پیکسل واقعی باشد. بهتر است ISO 100 یا ۲۰۰ باشد. همچنین اگر سوژه شما کوچک است باید دوربین شما مود ماکرو هم داشته باشد. و البته اگر دوربین شما دیجیتال نیست به یک لنز ماکرو نیاز دارید.

javaherat

 

یک روش ساده برای اینکه عکس خوبی بگیرید

برای اینکار به یک ورق کاغذ سفید بزرگ، یک پشت زمینه متمایز، یک نفر کمکی و یک دوربین مناسب نیاز دارید که باید همه آنها را برای عکاسی از جواهرات تنظیم نمایید.

۱٫ جایی را بیابید که نور مستقیم خورشید بتابد.

۲٫ پشت زمینه خود را روی سطحی صاف قرار دهید. تا حد امکان پشت زمینه شما نباید چروکیده باشد.

۳٫ سوژه خود را روی پشت زمینه قرار دهید و جواهرات را به همان شکلی ..........................


موضوعات مرتبط: درس هشتاد و چهار چگونه از زیور الات خود عکس بگیرید؟ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:49 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

نکته هایی در عکاسی از آتش

 

atash1

در عکاسی دیجیتال گرفتن عکسی خوب و زیبا از آتش کاری چالش برانگیز است. این کار به تمرین ، مهارت، صبر و تجربه برای تنظیم درست دوربین نیاز دارد. اگر شیفته زیبایی های آتش شده اید و می خواهید عکس های فوق العاده ای از آن بگیرید توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید تا با نکاتی برای گرفتن یک عکس خوب از آتش آشنا شوید.

آشنایی با عکاسی از آتش

برای گرفتن یک عکس خوب از آتش هیچ راه مشخص و روشنی وجود ندارد که بر اساس آن مرحله به مرحله پیش بروید و در نهایت مطمئن باشید که حاصل عکس خوبی خواهد شد. اما نکته کلیدی که برای عکاسی از آتش باید به خاطر بسپارید این است که تا می توانید باید بیشتر و بیشتر عکس بگیرید تا تجربه بیشتری در کار کردن با دوربین خود هنگام عکاسی از آتش بدست آورید. اما نکته مثبتی ...................


موضوعات مرتبط: درس هشتاد و سه نکته هایی در عکاسی از آتش ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:47 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

نکاتی برای نورپردازی در عکاسی از طبیعت!

 

نور در هر شکل از عکاسی مهم است، بنابراین عکاسی از طبیعت هم از این قاعده مبرا نیست اما سوال این است که آیا در طبیعت وحشی می توان نور را تحت کنترل درآورد؟ در این مقاله نکته هایی می آموزید تا بتوانید در طبیعت بهترین نورپردازی ممکن را داشته باشید.

 

نور پردازی در عکاسی از طبیعت

عکاسی از طبیعت به شما اجازه می دهد تا زیبایی های دنیا را به تصویر بکشید. شما می توانید تقریباً از هر جایی در نزدیکی خود عکس های زیبایی از طبیعت تهیه کنید. حتما می دانید که برای بهتر است از یک دوربین دیجیتال SLR و یک سه پایه استفاده کنید. خوب برای نور پردازی چه می کنید؟

 

انواع نور

در حقیقت نورپردازی بستگی به این دارد که بخواهید چگونه موضوع خود را نمایش دهید. شما سه انتخاب برای نورپردازی دارید: جلو، پشت و پهلو. وقتی که به اشیاء از روبرو نور می دهید موضوع عکاسی شما بسیار یکنواخت خواهد شد در حقیقت شما رنگها را به وضوح به نمایش می گذارید اما کنتراست زیادی را از دست خواهید داد.

نوری که از پشت می تابد کنتراست بین پشت زمینه و سوژه عکاسی را افزایش می دهد. همینطور می توانید از این فن برای ایجاد جلوه تصویر تیره در برابر پشت زمینه روشن بهره ببرید. البته در این نوع عکاسی برخی از جزییات از دست می رود و وقتی که از نور روبرو استفاده می کنید کنتراست کم می شود و تصویر یکنواخت می شود بنابراین باید ببینید بین جزییات یا پشت زمینه یا کنتراست جلو زمینه کدام مهمتر است. این به شما و عکسی که می خواهید بگیرید بستگی دارد.

نوری که از کنار می تابد به سوژه شما جلوه سه بعدی می دهد. این نور به شما کمک می کند نسوج و سایه ها را به عکس اضافه نمایید و باز هم جزییات بیشتری را نمایش دهید. برای عکاسی از حیوانات معمولاً نور روبرو و پهلو بهتر کار می کند. حتی می توانید عکس های زیبایی با نور پشت سر از حیوانات بگیرید.

 

با فلاش یا بدون فلاش

البته هنگام عکاسی از طبیعت معمولاً زمان و تجهزات لازم برای تنظیم نور دلخواه وجود ندارد به خصوص اگر بخواهید از حیوانات یا وقایع طبیعی ......................................


موضوعات مرتبط: درس هشتاد دو نکاتی برای نورپردازی در عکاسی از طبیعت! ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:45 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

دوربین من داخل آب افتاده است چه کار کنم؟!

 

اگر کمی از دوربین دیجیتال سر در بیاورید می دانید که باید آنرا دور از رطوبت و حرارت نگه دارید برای آن کیف مخصوصی می خرید تا از ضربه خوردن آن جلوگیری کنید اما با همه وسواسی که در نگه داری از دوربین خود به خرج می دهید باز هم احتمال صدمه دیدن دوربین دیجیتال شما وجود دارد. یکی از اتفاقاتی که برای دوربین های دیجیتال بسیار رخ می دهد و منجر به خرابی آنها می شود نفوذ آب یا مایعات به داخل دوربین است. این اتفاق ممکن است برای شما هم رخ دهید در این صورت سرعت عمل شما بسیار مهم است باید از قبل بدانید که با دوربین خیس آب چکار کنید تا آماده باشید و بدون فوت وقت دوربین گرانقیمت خود را نجات دهید!

اگر دوربین شما داخل اب افتاد چه کنید

مرحله اول: اولین و مهمترین چیز آن است که نباید دوربین خود را روشن کنید!

مرحله دوم: در اولین فرصت باتری یا باتری های دوربین خود را خارج کنید البته خیلی زود سرعت عمل شما بسیار مهم است ممکن است بتوانید قبل از اینکه آب به قسمت های حساس نفوذ کند بتوانید باتری آنرا خارج نمایید و سپس کارت حافظه آن را خارج کنید.

مرحله سوم: خوب از این مرحله به بعد باید با مسئولیت خود عمل کنید! یا این که دوربین خود را به دست یک تعمیرکار بسپارید. اما چه می توان کرد.

  • همه دریچه های و قسمت های قابل باز کردن دوربین را باز کنید و آنرا در جایی که خشک است و تهویه مناسب دارد قرار دهید و برای چند روزی ..................


موضوعات مرتبط: درس هشتاد و یک دوربین من داخل آب افتاده است چه کار کنم؟! ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:43 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 چگونه از کوهها عکس خوبی بگیرید!

 

بیاموزید چگونه از کوهها عکس های زیبایی بگیرید. این مقاله درباره حداقل تجهیزات عکاسی و مهارت های لازم برای عکاسی از کوهها صحبت می کند.

kooh2

نکاتی برای عکاسی از کوهها

هر کسی که به طبیعت علاقه مند است مطمئناً کوهنوردی را تجربه کرده است. و زیبایی های کوه او را تحت تاثیر قرار داده است. کوهها شکوه و عظمت خاص خود را دارند. شاید فکر کنید عکاسی از کوهها کار نسبتا ساده ای باشد. اما من به تجربه دریافته ام که عکاسی از کوهها بخاطر اندازه ، زیبایی ، شکوه و جلالی که دارند آنقدر ها هم ساده نیست و عکس گرفتن از آنها یکی از فنی ترین انواع عکاسی از طبیعت است. اما چرا اینگونه است؟ و چگونه یک عکاس آماتور با یک دوربین دیجیتال که حداقل امکانات را دارد می تواند بر این مشکل غلبه کند؟

چالش منحصر به فرد عکاسی از کوهها

عکاسی نقاشی با نور است. بنابراین کاملا قابل درک خواهد بود اگر بگوییم مهم ترین عامل برای به تصویر کشیدن زیبایی ها در یک عکس داشتن نور کافی و مناسب است، و طبیعتاً عکاسی از کوهها هم از این قائده مستثنی نخواهد بود. در ارتفاعات نور خورشید به صورت یکنواخت توریع نشده است. مناطقی هست که سایه های تاریک وجود دارد و مناطقی هم درخشندگی بیش از حد. تشعشعات ماوراء بنفش بیشتر وجود دارند که سبب بوجود آمدن آبی کم رنگ در عکس ها می شود. و آب و هوا ممکن است از آفتابی به ابری تغییر یابد ممکن است با باران یا حتی برف روبرو شوید و همه اینها می تواند در چند دقیقه اتفاق بیفتد. و نیازی به یاد آوری نیست که در این شرایط نور محیط تغییرات شدیدی خواهد کرد.

اینها چالش هایی هستند که عکاسی از کوهها و در میان آنها را تبدیل به کاری جالب کرده اند، و دقیقاً به همین دلیل است که عکاسان آماتور از عکس های خود نا امید می شوند و فکر می کنند برای گرفتن عکس های زیبا از کوهها به تجهیزات عکاسی پیشرفته و گرانقیمت نیاز دارند.

البته شکی نیست که با دوربین ها و تجهیزات پیشرفته می توان عکس های فوق العاده ای گرفت، اما با توجه به برخی موارد می توان با بیشتر دوربین های دیجیتال عکس های زیبایی از طبیعت کوه خلق کرد. در ادامه به تعدادی از نکاتی که در گرفتن عکس هایی زیبا از کوهها کمک می کنند اشاره می کنیم.

در ساعات رویایی عکس بگیرید – بعد از طلوع یا قبل از غروب آفتاب!

همه می دانیم که بهترین نور برای عکاسی نور صبح یا نور بعد از ظهر زمانی است که نور افتاب آنقدر شدت ندارد که سایه های تاریک در سوژه ایجاد کند. این قانون بیشتر مواقع صادق است اما در مورد عکاسی از کوه ها اثر آن بیشتر است.  در اواسط روز نور خورشید می تواند واقعا درخشنده باشد که این درخشندگی زیاد تاثیر منفی در عکس خواهد داشت.

نکته دیگر این که صبح زود یا بعد از ظهر ها هوا صاف تر است. گرمای وسط روز هاله ای ایجاد می کند که سبب می شود آسمان آبی به سمت تیرگی و رنگ خاکستری متمایل شود. کو های هیمالیا که من بیشتر عکس های خود را آنجا گرفته ام گرد و غبار زیادی دارد و این گرد و غبار در میانه روز بیشتر می شود.

از یک فیلتر استفاده کنید.

از یک فیلتر  ND (مخفف Neutral Density ) یا یک فیلتر Grand ND (مخفف Graduated Neutral Density ) استفاده کنید. این فیلتر ها به شما کمک می کنند در موقعیت هایی که با کنتراست بالا روبرو می شوید مانند زمانی که آسمان روشن پشت یک جلو زمینه تاریک (کوه) قرار می گیرد عکس های واضح تری بگیرید. به این ترتیب جلو زمینه واضح تری در عکس خواهید داشت در حالیکه طیف رنگ آسمان را هم خیلی از دست نداده اید. بهتر است از این فیلتر ها استفاده کنید تا تفاوت آن را خودتان ملاحظه نمایید.

استفاده از یک فیلتر پلارایزر کمک می کند تا در عکس شما ابر ها خود را از آسمان متمایز تر باشند یا اصطلاحاً خود را از آسمان بکند و آبی اشباعی از آسمان به نمایش می گذارد که تصویر شگفت انگیزی خواهد ساخت. می توانید فیلتر پلارایز را بچرخانید تا جاییکه بهترین نتیجه را در تصویر بگیرید.

از یک سه ...............


موضوعات مرتبط: درس هشتاد چگونه از کوهها عکس خوبی بگیرید! ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:39 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

چند پیشنهاد مبتکرانه برای به نمایش گذاشتن عکس های خانوادگی!

 

ببینید چگونه می توانید به صورتی خلاق و متفاوت عکس های خانوادگی خود را در خانه در معرض دید قرار دهید و از دیدن آنها لذت ببرید.

به عنوان کسی که به عکاسی علاقه مند است احتمالا تعداد زیادی از خانواده، فامیل، دوستان و کسانیکه به آنها عشق می ورزید عکس گرفته اید تا خاطرات همه لحظات خوش زندگی خود را ثبت کنید. خوب این کار ارزشمندی است. اما اگر همه این عکس های زیبا را داخل آلبوم یا روی هارد دیسک خود نگه دارید خوب کمی باعث شرمندگی است. این خاطرات خوب حق دارند بهترین مکان را در منزل شما داشته باشند. در این مقاله پیشنهادها و طرح هایی معرفی می شوند  که می توانید با به کار بستن آنها فضای دلچسب تری برای خود ایجاد کنید.

قاب عکس طراحی خلاق

یک دیوار از قابها!

خوب قدیمی ترین و معمولاترین کار قاب گرفتن عکس و به دیوار آویختن قاب عکس هاست. دیواری در کانون توجه انتخاب کنید که ساده و تمیز باشد دیواری باشد که مقابل یک پنجره باشد تا نور مناسب به قاب عکس های شما بتابد یا منبع نوری شما  به قاب عکس هایتان نور مناسبی بدهد شاید کل دیوار یا قسمتی از دیوار را به قاب عکس اختصاص دهید اما حواستان باشد که عکس ها را در سطح دید افراد قرار دهید.

قاب عکس

نکاتی برای نمایش عکس با قاب عکس

  • ازیک نوع قاب عکس استفاده کنید در این صورت عکس ها با هم سازگاری بیشتری دارند و متحد الشکل تر هستند. اما از نظر رنگ و احساسی که القا می کنند با یکدیگر متفاوت هستند.

  • ترفند دیگری که برخی استفاده می کنند این است که همه قاب ها را در کنار هم و بدون فاصله اضافی قرار می دهند و به این ترتیب گویی یک تصویر بزرگ ایجاد کرده اند. این کار جاذبه بیشتری به قاب عکس های شما می بخشد.


موضوعات مرتبط: درس هفتادو نه چند پیشنهاد مبتکرانه برای به نمایش گذاشتن عکس های خانوادگی! ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:24 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

نکاتی در عکاسی از درختان

 

یا شما هم یکی از علاقه مندان عکاسی از درختان هستید؟ بیشتر افرادی که عکاسی از درختان را دوست دارند با عکاسی از طبیعت شروع کرده اند و پس از آن به عکاسی عکاسی از درختان علاقه مند شده اند. در این مقاله نکته ها و ترفند ها و دستور العمل هایی برای عکاسی از درختان ارائه می گردد.

عکاسی از درخت

عکاسی از درختان

یکی از معمول ترین زمینه های عکاسی عکس گرفتن ار طبیعت است. در حالیکه عکاسان زیادی به دنبال صحنه ها و چشم اندازه های زیبا در طبیعت هستند تا تصویری زیبا ثبت کنند عده ای هم در بین این عکاسان هستند که علاقه خاصی به عکاسی از درختان دارند. عکاسی از یک درخت؟! بله بسیاری از مردم درخت را سوژه مناسبی برای عکاسی نمی دانند اما اگر عکس های زیبای درختان را ببینید .............


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و هشت نکاتی در عکاسی از درختان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, | 13:15 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

چگونه از ابر ها عکس های زیبایی بگیریم

 

عکاسی از ابرها

اگر اهل عکاسی از طبیعت باشید حتما متوجه شده اید که ابرها قسمتی تاثیر گذار در عکس هستند و می توانید به کمک آنها تصاویر زیبایی بسازید. فرقی نمی کند چه نوع ابری در آسمان باشد یا چند تکه ابر در گوشه ای از آسمان باشد یا کلا آسمانی پوشیده از ابر یا ابرهای تیره داشته باشید! همین که ابرها را در آسمان دیدید وقت مناسبی است که دوربین خود را بردارید و به طبیعت بروید و چند عکس زیبا بگیرید. خوب بگذارید چند روش برای عکس گرفتن از ابرها را در این مقاله معرفی کنیم.

abr4

نور پردازی و فیلتر های عکاسی

یکی از ترفند هایی که عکاسان در عکاسی از ابرها استفاده می کنند بکار بستن طیف رنگ متنوعی است که در تصویر ابرها وجود دارد. اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد تخمین مقدار نور مورد نیاز برای عکاسی از ابر هاست. به گونه ای که نه عکس خیلی تیره شود و نه خیلی روشن که به سفیدی بزند. اگر از دوربین دیجیتال استفاده می کنید می توانید بلافاصله بعد از عکاسی.....................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و هفت چگونه از ابر ها عکس های زیبایی بگیریم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, | 13:11 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

حرکت به سمت حرفه ای شدن در عکاسی

 

herfeyi3

اگر این متن را می خوانید احتمالاً بدتان نمی اید که یک عکاس حرفه ای باشید. به حق باید گفت که عکاسی یک سرگرمی، لذت یا اشتیاق است اما چرا از آن چه لذت می برید کسب درآمد نکنید؟ بسیاری از این راه امرار معاش می کنند. در سال ۱۹۸۱ من تاجری بودم که به تازگی بیکار شده بودم و با کار هایی مانند تمیز کردن پنجره ها روزگار می گذراندم و بزرگترین آرزویم این بود که عکاسی باشم که برای عکس گرفتن سفر می کند و از این راه روزگار می گذراند. اکنون ۳۰ سال از آن زمان می گذرد من عکس می گیرم و رویایم به حقیقت تبدیل شده است. اما حقایقی هم وجود دارد هزینه هایی هست که باید پرداخت شود. این گونه زندگی کردن اصلاً ساده نیست حرفه ای شدن قسمت خوب این کار است و قسمت سخت آن سوالات بسیاری است که مدام باید بدنبال جوابشان باشید.

و اما چگونه حرفه ای شویم. در این مقاله من از تجربیات خودم استفاده می کنم و البته نظرات شخصی خودم را مطرح می کنم که شاید برخی با آن موافق نباشند. و امیدوارم شما هم بتوانید در این زمینه صاحب نظر شوید و دیدگاه های خود را مانند یک عکاس حرفه ای بیان کنید. وقتی که من برای شاگردانم در زمینه عکاسی صحبت می کنم روی یک نکته تاکید می کنم و آن متفاوت بودن هر یک از ما، توانایی ها، استعداد ها، روش کار، جاه طلبی، پشتکار و دیدگاه های ماست. و این تفاوت هاست که شخصیت کنونی ما را ساخته است. عکاسی یک حرفه مشخص و محدود نیست هیچ راه از پیش تعیین شده ای وجود ندارد هر عکاس حرفه ای مسیری متفاوت را طی کرده است تا به این سطح از دانش عکاسی دست یافته است و البته راهی پر زحمت که نیاز به تلاش، پشتکار، صبر و حوصله فراوان دارد.

اما قبل از هر چیزی باید مشخص کنیم که عکاس حرفه ای چه کسی است. به ساده ترین زبان می توان گفت عکاس حرفه ای کسی است که نان خود را از دوربینش در می آورد. خوب این به نظر ساده و روشن است اما تعریف کاملی نیست چون افراد زیادی هستند که فکر می کنند یک عکاس حرفه ای هستند اما حقیقت غیر از این است. لوله کشی که هر از چند گاهی در عروسی دوستانش عکس می گیرد یا کسی که هر از چند گاهی عکس هایش در روزنامه ها و مجلات چاپ می شود یک عکاس حرفه ای نیست. من نمی خواهم اظهار فضل کنم یا دیگر عکاسان را تحقیر کنم اما می خواهم به این افراد بگویم کار درستی انجام می دهند. این لوله کش توانسته است به کمک توانایی خود از عکاسی پولی بدست آورد که بیشتر از پول لوله کشی است! شاید او بتواند عکس های بسیار زیبایی بگیرد حتی بهتر از بسیاری از عکاسان حرفه ای اما او مجبور نیست هزینه کار و زندگی خودش را از عکاسی کسب کند. امیدوارم به هیچ لوله کشی توهین نکرده باشم چون این شغل بسیار ارزشمند است و جامعه به آن نیاز دارد و مهارت های خاص خود را نیاز دارد این فقط یک مثال بود و فقط برای توضیح مطلب به آن پرداختم اما در عکاسی چیزی به نام نیمه حرفه ای وجود ندارد یا شما از این طریق امرار معاش می کنید یا خیر. لوله کشی که به صورت پاره وقت عکس می گیرد به پولی که از این طریق بدست می آورد به چشم پاداش می نگرد. این پاداش ممکن است حتی کفاف هزینه پر کردن یک باک بنزین را هم ندهد چه برسد به اینکه بتواند از این طریق امرار معاش کند. یک عکاس حرفه ای هم نیاز به خوردن، زندگی کردن و سفر کردن دارد باید مدت ها از وقت خود را در پشت لنر بنشیند تا یک لحظه را شکار کند باید اجاره خانه بدهد و… و همه این ها را باید از عکاسی بدست آورد.

من نمی خواهم کسی را دلسرد کنم اما می خواهم وقع گرایانه با این موضوع برخورد کنم. حال بگذارید از قسمت های خوب این موضوع صحبت کنیم. دنیای امروز برای عکس هایی ...........................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و شش حرکت به سمت حرفه ای شدن در عکاسی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, | 13:9 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

از همسر خود در دوران بارداری عکس هایی خاطره انگیز بگیرید!

 

bardari1

در گدشته دوران بارداری را بدترین دوران برای عکاسی از خانم ها می دانستند ولی مدت هاست که کسی این گونه فکر نمی کند. امروزه بارداری را به عنوان یک معجزه الهی می دانند و بسیاری بر این باورند که باید از این روز های زیبا  عکس گرفت و از آن یک خاطره خوب ساخت. اما زمانی فرا می رسد که شما هم می خواهید از همسر خواهر یا دوست خود در دوران بارداری عکس بگیرید و به عنوان کسی که ادعایی در عکاسی دارد چه پاسخی خواهید داد؟ آیا برای گرفتن چنین عکسی آمادگی دارید؟ در این مقاله به شما کمک می کنیم در صورت روبرویی با چنین شرایطی عکس هایی زیبا و خاطره انگیز بگیرید.

bardari4

چه کسی و چه چیزهایی را در عکس خود اضافه کنید و چه موقع عکس بگیرید

باید بگویم فکر خوبی نیست که هر وقت روز و در هر فرصتی که گیر آوردید از یک خانم باردار عکس بگیرید. برای اینکه عکس های زیبایی از یک خانم باردار بگیرید باید بهترین زمان را انتخاب کنید. و همچنین بسیار مهم است که چه کسی و چه چیزی را در عکس اضافه کنید. نکاتی در این باره:

  • از یک زن باردار از شش ماهگی و پس از آن عکس بگیرید. عکس های سه ماهه اول بارداری هیجان انگیز تر از عکس های دوران سه ماهه سوم نخواهد بود.

  • از خانم باردار همراه با والدینش و اعضای خانواده اش عکس بگیرید. عکس دوران بارداری خود داستانی را روایت می کند به خصوص وقتی که اطرافیان خانم باردار در کنار او هستند. اگر نزدیکان .............


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و پنج از همسر خود در دوران بارداری عکس هایی خاطره انگیز بگیرید! ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:14 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عکاسی حرفه ای – استعداد هنری در برابر استعداد فنی

 

استعداد هنر و فنی لازمه عکاسی حرفه ای
استعداد هنری و فنی

 به نظر می رسد اینها دو مقوله متفاوت هستند که در زمینه عکاسی اهمیت ویژه ای دارند و اگر خداوند به شما هر دو استعداد را بخشیده باشد شما می توانید یک عکاس حرفه ای باشید. و اگر هیچکدام از این استعداد ها را هم نداشته باشید نگران نباشید هنوز می توانید به عنوان عکاس حرفه ای از زندگی خود لذت ببرید. شاید فکر کنید چرا چنین حرفی می زنم خوب راستش را بخواهید خودم چنین تجربه ای داشته ام من هیچ کدام از این دو استعداد را نداشتم اما اکنون یک عکاس حرفه ای هستم!

من به استعداد هنری به عنوان یک توانایی نامریی نگاه می کنم با این توانایی می توان کاری کرد که همه چیز خوب به نظر برسد. من به این استعداد می گویم « چشم خوب »! همه ما این توانایی را داریم که نور مناسب  برای عکاسی را تشخیص دهیم اما گویی برخی با این استعداد متولد شده اند. آنها کسانی هستند که بیشترین شانس را برای موفقیت در این رشته دارند. همه کاری که باید انجام دهند این است که در باره کسب و کار عکاسی اطلاعات بیشتری بدست آورند. توانایی های خود را در زمینه هایی مانند برخورد با مشتری افزایش دهند و در عین حال سعی کنند از آخرین دستاورد های فناوری در زمینه عکاسی استفاده کنند که لازمه آن هم بدست آوردن دانش لازم در این زمینه است. این چنین افرادی هستند که همیشه در حرفه عکاسی خط شکن هستند. من همیشه گفته ام فقط یک درصد از همه عکاسان حرفه ای هستند که هر دوی این استعداد ها را با هم دارند. و فراموش نکنید که در مورد همه عکاسان حرفه ای صحبت می کنم حتی آنهایی که وارد جرگه عکاسی حرفه ای شده اند و شکست خورده اند.

اما نگران نباشید. حتی اگر شما یکی از این افراد پر استعداد نباشید احتمالا می توانید استعداد خود را پرورش دهید البته همانطور که گفتم احتمالاً! این همان چیزی است که برای من رخ داده است. من  هنگام کودکی هیچگاه در زمینه هنر موفق نبوده ام. نمی توانستم نقاشی کنم، حتی نمی توانستم لباس هایم را با هم ست کنم و هیچگاه به کارهای هنری علاقه مند نبوده ام. اما آن چیزی که همیشه مرا به سمت عکاسی سوق داده است سخت افزار آن است. هنوز به خاطر دارم که یکی از بزرگترین سرگرمی های من ایستادن در مقابل ویترین فروشگاهی بود که یک دوربین Canon مدل F-1 را به نمایش گذشته بود. این دوربین در آن زمان کمی بیش از یک دوربین معمولی بود. اما بعد از این که وارد مدرسه عکاسی شدم .....................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و چهار عکاسی حرفه ای – استعداد هنری در برابر استعداد فنی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:11 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

چهار نکته برای عکاسی با ارزش هنری بالاتر

 

عکاسی حرفه ای

وقتی هنرمندانه عکس می گیرید تصاویری منحصر به فرد و جالب خلق کرده اید. اما برای این که بهترین نتیجه را بگیرید باید از تکنیک های خاصی استفاده کنید. عکاسی هنری یکی از پر درآمد ترین شاخه های عکاسی است. و همه عکاسان حرفه ای دوست دارند در دوره هایی از عمر حرفه ای خود این نوع عکاسی را تجربه کنند. این نوع عکاسی بسیار مفید است و عکاسی به این روش هم مزایایی دارد که از آن جمله عکاسی مبتکرانه است. در این مقاله چهار نکته ارائه می شود که به شما کمک می کند عکس های هنری بهتری بگیرید.

از تنظیمات از پیش تعیین شده دوربین استفاده نکنید

وقتی که می خواهید عکس ها هنری بگیرید به نظر می رسد که ساده ترین کار استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده دوربین باشد اما لزوما بهترین نتیجه را به این روش به دست نخواهید آورد. می توانید دوربین را روی حالت sepia یا سیاه و سفید قرار دهید اما این کار ها را می توانید در کامپیوتر خود هم انجام دهید حتی فیلتر های مختلف را هم می توانید در برنامه ویرایش عکس خود اعمال کنید اما بازی کردن با زوم دوربین و تنظیمات مختلف نور و ISO می تواند جلوه های مختلفی بیافریند حتی می توانید از تنظیماتی که نباید استفاده کنید و نتایج را بررسی کنید تا عکسی متفاوت خلق کنید. درخشندگی زیاد همیشه هم بد نیست! کمی مات شدن قسمتی از تصویر می تواند پیامی را برساند، استفاده از تنظیمات عکاسی در شب برای عکاسی در میان روز هم تصویری کاری است ..........................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و سه چهار نکته برای عکاسی با ارزش هنری بالاتر ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:8 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

اهمیت نور ماه در عکاسی شبانه

 

توجه به ماه در عکاسی شبانه

همانطور که عکاسان حرفه ای به نور خورشید برای عکاسی در روز اهمیت می دهند برای عکاسی در شب هم به نور ماه اهمیت می دهند. وقتی که ماه در افق پایینی قرار می گیرد طول سایه های اشیاء بلندتر می شود و از طرف دیگر هر چه زاویه تابیدن ماه عمودی تر باشد سایه ها شدید تر و کوچکتر خواهند بود.

فاکتور دیگری که اهمیت دارد شدت نور ماه است این شدت با یک دوره ۲۹٫۵ روزه کم و زیاد می شود. ماه کامل کمک می کند تا دهانه لنز شما کمتر باز بماند و در عین حال عمق میدان مناسبی حاصل می شود، اما یک شب بدون ماه می تواند موقعیت مناسبی برای عکاسی از ستارگان فراهم کند. همچنین می توانید برای عکاسی در شب از ترکیبی از نور مصنوعی و نور ماه استفاده کنید.

mah2

اندازه گیری زمانی که سنسور یا فیلم در معرض نور قرار می گیرد نیاز به دانش و تجربه دارد. برای شروع می توانید از f/2.0 و ۳۰ ثانیه در آیزو ۱۰۰ استفاده کنید. و زمان باز بودن شاتر را بین ۱ تا ۴ دقیقه تنطیم نمایید.

عامل دیگری که کمتر به آن توجه می شود و در عکاسی روز هم رخ می دهد ولی در عکسی شبانه تاثیر بیشتری دارد جابجایی منبع نور است فرقی نمی کند این منبع نور خورشید باشد یا ماه. وقتی که سنسور یا فیلم عکاسی زمان زیادی در معرض نور قرار می گیرند یا به عبارت ..................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و دو اهمیت نور ماه در عکاسی شبانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:3 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

آیا برای عکاس حرفه ای شدن باید از ضریب هوشی بالایی برخوردار باشیم؟

 

عکاسی حرفه ای

در این مقاله کمی رک و بی پرده درباره اینکه یک عکاس حرفه ای چقدر باید باهوش باشد صحبت می کنیم. هر چند برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای نیاز نیست که از ضریب هوشی و توانایی های یک جراح برخوردار باشید اما باید توانایی برقراری ارتباط با چنین افرادی را داشته باشید!

 

بیشتر رقبای شما افراد معمولی هستند

بیشتر عکاسان حرفه ای اگر نگوییم انسان های کند ذهنی هستند، اما ضریب هوشی شگفت انگیزی هم ندارند هر چند در این میان استثناهایی هم وجود دارد. (هم چنان که در بسیاری از مشاغل این چنین است.) اگر بخواهم صادقانه درباره دنیای حرفه ای های عکاسی صحبت کنم بسیاری از افرادی که اکنون در این رشته موفق هستند قبلاً نتوانسته اند نمره قبولی آزمون ورودی دانشگاه یا یک آزمون استخدامی را کسب کنند. و عده ای از آنها هم عکاسی را به این دلیل انتخاب کرده اند که فکر می کرده اند کار ساده و بی دردسری است. برخی هم عکاسی را به عنوان یک سرگرمی شروع کرده اند. و البته برخی هم تحصیل کرده این رشته هستند و از دانشگاههای معتبر دنیا فارغ التحصیل شده اند. حتی من عکاسان موفقی را می شناسم که در هیچ دانشگاهی و در هیچ رشته ای تحصیل نکرده اند. خوب من فکر می کنم این خبر خوبی برای کسانی است که می خواهند وارد دنیای عکاسی حرفه ای شوند، چون قرار است با چنین افرادی رقابت کنند.

 

صبر کنید همه عکاسان حرفه ای افراد سبک مغزی نیستند. و البته عکاسان حرفه ای زیادی هم هستند که بسیار با هوش هستند و شاید خوش تیپ و خوش لباس و.. هم باشند. بلکه کل حرف من این است که یک فرد معمولی با ضریب هوشی متوسط شانس بالایی برای موفقیت در دنیای عکاسی دارد. اگر ضریب هوشی شما آنقدر بالا نیست که به دانشگاه هاروارد راه پیدا کنید، ..................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و یک آیا برای عکاس حرفه ای شدن باید از ضریب هوشی بالایی برخوردار باشیم؟ ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, | 7:49 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

عکاسی از مدل ها

 

akasimodel2

اگر شما عکاسی هستید که از این راه امرار معاش می کنید دیر یا زود این موقعیت برای شما پیش خواهد آمد که از افراد سرشناس یا معروف عکس بگیرید آیا برای چنین لحظه ای آماده هستید آیا می دانید این افراد چه انتظاری از شما دارند؟

قبل از هر چیزی باید برای عکاسی از مدل های تمرین لازم را داشته باشید برای این منظور بهتر است از افراد خوش عکس به عنوان مدل استفاده کنید راستش را بخواهید بیشتر افراد معروف به خصوص هنرپیشه هایی که محبوبیت زیادی پیدا می کنند افراد خوش عکسی هستند نکته دیگر اینکه وقتی افراد خوش عکسی را برای عکاسی به عنوان مدل انتخاب می کنید قسمتی از نقاط ضعف عکاسی خود را پوشانده اید و فرصت های بیشتری درآینده  برای شما ایجاد خواهد شد.

برای اعتماد به نفس بیشتر خود باید یک مدل عکاسی مناسب و صبور داشته باشید چون قرار است از او صد ها و شاید هم هزاران عکس بگیرید از مدل عکاسی خود بخواهید ژست های مختلفی برای شما به نمایش بگذارد، منابع نور و رفلکتور ها را جابجا کنید، با مدل خود مدام صحبت کنید باید محیطی پویا فراهم کنید از همه مهارت های ارتباطی خود استفاده کنید تا می توانید با بذله گویی لبخند را به چهره مدل خود هدیه کنید.

از مدل تمرینی خود اجازه انتشار عکس ها را بگیرید تا بتوانید خود را به عنوان عکاسی قابل مطرح کنید  اگر فکر می کنید مدل تمرینی شما چنین اجازه ای به شما نمی دهد بهتر است مدل دیگری انتخاب کنید چون لازم است بهترین کار های خود را به نمایش بگذارید یا به عنوان نمونه کار آنها را به مشتریان خود نشان دهید.

محل عکاسی بسیار مهم است می توانید در خانه عکس بگیرید یک استودیو عکاسی برای خود بخرید یا یک استودیوی عکاسی اجاره کنید با مدل تمرینی می توانید در خانه کار کنید این برای شروع می تواند خوب باشد اما وقتی که می خواهید به صورت حرفه ای کار خود را شروع کنید باید به خاطر داشته باشید یک استودیو عکاسی حرفه ای علاوه بر اینکه امکانات بیشتری ................................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد عکاسی از مدل ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:27 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon