فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

حداقل ويژگيهاي يك دوربين ديجيتال

حتي اگر شما يك عكاس حرفه اي نباشيد، براي عكاسي آماتور احتياج به دوربيني داريد كه داراي حداقل ويژگيهايي باشد. با توجه به اينكه در بازار دوربين هاي مختلفي با قابليت هاي گوناگون يافت مي شود انتخاب يك دوربين متناسب با نياز  كار بدون داشتن يك سري اطلاعات در مورد دوربين هاي ديجيتال كار ساده اي نيست. در اينجا سعي شده است. كمترين امكاناتي كه براي عكاسي ديجيتال لازم است را خدمتتان ارائه كنيم. البته شما مي توانيد با توجه به نياز خود در هر مورد از قابليت هاي بالاتري استفاده كنيد.

ــ مگا پيكسل: كه به رزولوشن يا كيفيت عكس شما از نظر جزئيات بستگي دارد و بايد به اندازه اي باشد كه براي پرينت عكس كافي باشد. اگر به اين عامل توجه نشود نمي توانيد از عكسهاي با ابعاد بزرگ پرينت بگيريد يا قسمتي از عكس را پرينت بگيريد. حداقل مگاپيكسل براي هر پرينت با كيفيت و ابعاد بزرگ 6 مگاپيكسل است كه البته اين ويژگي در دوربينهاي امروزي به سرعت در حال پيشرفت است.

ــ ويژگيهاي خودكار (اتومات): از قبيل auto white balance, auto exposure, auto focus

ــ زوم اپتيكال 3xــ 4x: دوربيني كه فقط زوم ديجيتال دارد نخريد امروزه اكثر دوربينها زوم اپتيكال دارند. توجه داشته باشيد كه زوم ديجيتال كاربرد چنداني ندارد.

ــ مانيتور LCD: مانيتور LCD يكي از ملزومات دوربين هاي ديجيتال امروزي است و اين مانيتورها مرتباً در حال بهينه سازي بوده اند ولي هنوز دوربينهايي  هستند كه تصوير مانيتور آنها در نور روز قابل رويت نيست. و البته هر چه ابعاد مانيتور LCD بيشتر باشد بهتر مي توانيد عكس هاي خود را بررسي كنيد و در صورت لزوم عكس مجدد بگيريد.

ــ فشرده سازي (compression): فشرده سازي روشي براي كاهش حجم ...........


موضوعات مرتبط: درس پنجاه دو حداقل ويژگيهاي يك دوربين ديجيتال ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, | 16:21 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

تشخيص چهره در دوربين هاي ديجيتال

امروزه بيشتر دوربين هاي ديجيتال داراي قابليتي هستند به نام تشخيص چهره يا Face recognition. اين ويژگي به دوربين كمك مي كند تا چهره افراد را در تصوير شناسايي كند و به طور اتومات بر روي چهره فرد زوم كند، قدرت فلاش را تنظيم كند و حتي ميزان نور ورودي به دوربين را تنظيم كند تا از تار شدن، درخشندگي زيادي و تيره شدن چهره افراد در تصوير جلوگيري كند. به عبارت ديگر با اين تكنولوژي كليه پارامتر هاي دوربين به گونه اي تنظيم مي شود تا تصوير افراد واضح و شفاف در عكس ظاهر شود.

اين تكنولوژي زمانيكه در صحنه عكاسي تعداد زيادي اشياء مختلف يا افراد زيادي وجود دارد يا زمانيكه فرد دور از دوربين قرار دارد يا زمانيكه شخص در حال حركت به سمت دوربين است بسيار مفيد است. حتي اگر فرد در حال حركت باشد دوربين بر روي او زوم مي كند و ميزان نور ورودي را به صورت خودكار تنظيم مي كند.

بعضي از دوربين هاي ديجيتال يك قابليت رديابي هم دارند به طوريكه عكاس مي تواند اولويت را به يك چهره خاص بدهد. اين ويژگي براي عكاسي در اماكن پر ازدحام و شلوغ مانند مدارس و ... بسيار ........


موضوعات مرتبط: درس پنجاه و یک تشخيص چهره در دوربين هاي ديجيتال ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, | 16:4 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي از كودكان

از نظر آماري كودكان محبوب ترين سوژه عكاسي در تمام دنيا هستند. آنها جذاب هستند. به همين دليل عكاس هنگام عكاسي از كودكان احساس راحتي مي كند و خلاصه سوژه فوق العاده اي براي عكاسي هستند. فقط بايد هنگام عكاسي از كودكان صبور بود و البته بايد مهارت هايي را هم كسب كرد. تا بتوان عكس هاي خوبي گرفت.

نكات عكاسي از كودكان

ــ چشم هاي بزرگ كودكان بايد مورد توجه دقيق عكاس باشد و به اندازه كافي در عكس واضح باشد. با خاموش كردن فلاش دوربين خود از قرمزي چشم ها جلوگيري كنيد. سعي كنيد از نور طبيعي براي عكاسي از كودكان استفاده كنيد. البته اگر نور كافي در اختيار نداريد. ولي اگر نور كافي نيست مي توانيد بعداً مشكل قرمزي چشم ها را در كامپيوتر خود با كمك نرم افزارهاي گرافيكي حل كنيد.

ــ كودكان غير قابل پيش بيني اند و تمايل به حركت و جنب و جوش دارند كه اين حركت ها سبب تار شدن سوژه عكاسي كه همان كودك است مي شود از ISO با سرعت بالا و aperture بالا (حداكثر گشادي لنز) استفاده كنيد تا در كمترين زمان ممكن عكس خود را بگيريد. همين طور بايد تعداد زيادي عكس بگيريد تا بهترين را انتخاب كنيد. اين هم به لطف دوربين هاي ديجيتال امكان پذير است چون ديگر با هر عكس يك فيلم حرام نمي كنيد.

ــ پشت زمينه را ساده نگه داريد. چون معمولاً كودكان در محيطي پر از اسباب بازي و اسباب و وسايل هستند معمولاً پشت زمينه بيشتر از خود عكس جلب توجه مي كند. و در اغلب موارد در عكاسي از كودك محيط اطراف اصلاً مهم نيستند و فقط از زيبايي عكس مي كاهند. به كودك خود نزديك شويد و تا حد امكان زوم كنيد. اگر از لنز وايد استفاده مي كنيد فاصله خود را با كودك حفظ كنيد مگر اينكه ................


موضوعات مرتبط: درس پنجاه عكاسي از كودكان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, | 15:51 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

دوربين پرنده 

آزمايشگاه اريون واترلوبه تازگي «اريون اسكات» را معرفي كرده يك محصول جديد كه به عنوان اختراع ثبت شده است و مراحل ابتدايي توليد را مي گذراند. اريون از چهار حلقه تشكيل شده است اين حلقه ها از جنس فوم و به يكديگر متصل هستند و در داخل هر كدام يك پروانه قرار دارد. و در زير آنها يك دوربين مخفي شده است. پروانه ها يك سيستم كنترل دارند كه از آن فرمان مي گيرند و اين سيستم كنترل خود از يك كنترل از راه دور فرمان مي گيرد. اين وسيله مفيد مي تواند به جاهايي پرواز كند كه رفتن به آنجا براي انسان خطرناك، وقت گير يا حتي غير ممكن است و از اين موقعيت ها عكاسي كند. از هم اكنون مي توان حدس زد كه پليس و نيروهاي نظامي و افرادي كه جاسوسي افراد معروف (مانند هنر پيشه ها) را مي كنند و حتي سينماگران از مشتريان اين وسيله عجيب هستند.

 

در ضمن عكاسان حرفه اي با اين وسيله ..............


موضوعات مرتبط: درس چهل و نه دوربين پرنده ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 9:7 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

انتخاب زاويه ديد

انتخاب زاويه ديد و محل قرار گرفتن دوربين نسبت به موضوع عكاسي يكي از مهمترين قسمتهاي خلق يك عكس خوب است. ولي افراد كمي به آن توجه مي كنند. وقتي از گروهي از دوستان عكس مي گيريد، چقدر موقعيت خود را تغيير مي دهيد تا بهترين زاويه را پيدا كنيد؟

اولين تغيير آشكاري كه با عوض كردن زاويه ديد مشاهده مي كنيد. در پشت زمينه تصوير است. اگر سوژه عكاسي را نمي توانيد به آساني جابجا كنيد، بهترين راه حل تغيير زاويه ديد است يعني شما به عنوان عكاس بايد آنقدر جابجا شويد تا موقعيت مناسب را پيدا كنيد.

با تغيير زاويه ديد نسبت به سوژه عكاسي شما مي تواند كاملاً متفاوت به نظر برسد. با انتخاب يك زاويه درست مي توانيد كاري كنيد كه عكس هاي شما كاملاً پويا به نظر برسند. براي اين منظور سعي كنيد از زواياي مختلف از سوژه خود عكس بگيريد. مخصوصاً براي عكس هاي ورزشي سعي كنيد تعداد بيشتري عكس بگيريد زانو بزنيد و تا مي توانيد به زمين نزديك شويد.

همينطور با اين تغييرات پرسپكتيو شما مي تواند به شدت تغيير حالت دهد، بخصوص اگر از لنزهاي Wide استفاده كنيد. اگر از فردي در حالت ايستاده و تمام قد عكس مي گيريد و از يك لنز Wide استفاده كنيد. در اين صورت سر فرد نسبت به بدن او بزرگتر ديده مي شود. و اگر زانو بزنيد و با همين لنز از پايين عكس بگيريد به طوريكه دوربين هم سطح با كمر كسي كه از او عكس مي گيريد باشد مشاهده خواهيد كرد عكس شما تناسب بيشتري با بدن فرد دارد.

وقتي كه در فضاي آزاد و در طبيعت عكاسي مي كنيد مشاهده خواهيد كرد كه با تغيير زاويه ديد دوربين اثر تابش آفتاب هم بر سوژه شما تغيير مي كند. اين وضعيت يكي از محدوديت هاي زاويه ديد است كه خود يك يحث كامل را مي طلبد.

در اينجا چند مثال ارائه شده است كه اثر زاويه ديد در تصوير را نشان مي دهد.

دو عكس تمام قد بازاويه افراط شده و يك لنز.....................


موضوعات مرتبط: درس چهل هشت انتخاب زاويه ديد ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 9:2 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

پايه كيفي براي دوربين

اكثر افراد وقتي به گردش مي روند دوربين خود را بدون سه پايه حمل مي كنند چون معمولاً جاي كافي براي حمل آن ندارند ولي وقتي مي خواهند عكس بگيرند بسيار پيش مي آيد كه به سه پايه احتياج پيدا مي كنند. البته عكاسان حرفه اي مي دانند كه قرار گرفتن دوربين روي يك سطح ثابت و بدون حركت چقدر ارزشمند است. از طرفي سه پايه مي تواند دست و پا گير باشد. پس راه حل چيست؟

 شايد يكي از كيف هاي مخصوص دوربين STAND POUCH مشكل شما را حل كند. چون اين كيف علاوه ..........

 


موضوعات مرتبط: درس چهل و هفت پايه كيفي براي دوربين ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 8:49 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي از حيوانات

شايد در همه انواع عكاسي سخت ترين كار عكاسي از حيوانات، حشرات و پرندگان باشد. آنها تقريباً هيچوقت آن كاري را كه شما مي خواهيد انجام نمي دهند. بهترين راه براي عكاسي از حيوانات عكاسي در حيات وحش است. اما در باغ وحش هم مي توان عكس هاي زيبايي گرفت. براي عكاسي در باغ وحش بايد به موقعيت دوربين بسيار توجه كنيد. چون وجود نرده، حصار و قفس معمولاً مزاحم عكاس است.

آموزش عكاسي

براي عكاسي از حيوانات بايد بسيار صبور باشيد. حيوانات يا براي مدت طولاني حركت نمي كنند تا در موقعيتي كه ما مي خواهيم از آنها عكس بگيريم و يا آنقدر حركت مي كنند كه نمي توانيد از آنها يك عكس واضح بگيريد. حتي بعضي از عكاسان حرفه اي بر روي رفتار حيوانات مطالعاتي انجام مي دهند تا بتوانند حركت هاي آنها را پيش بيني كنند. پرندگان معمولاً در يك مسير مشخص پرواز مي كنند بنابراين اگر آنها را در جايي ديديد مي توانيد بار ديگر در همان حوالي منتظر آنها باشيد. براي عكاسي از پرندگان بايد از زوم منوئال استفاده كنيد چون اگر زوم دوربين بر روي حالت (Auto Focus) باشد احتمالاً به جاي پرنده ها از آسمان عكس خواهيد گرفت.

اكثر حيوانات اجازه نمي دهند خيلي به آنها نزديك شويد. بنابراين براي عكاسي از حيوانات يك لنز بلند با قدرت زوم ..........


موضوعات مرتبط: درس چهل و شش عكاسي از حيوانات ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 8:30 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

نكاتي در عكاسي براي آماتورها 

قبل از اينكه وارد دنياي عكاسي شويد بايد بدانيد نكاتي آموزنده و مفيد در زمينه عكاسي وجود دارد كه به خلق يك عكس خوب كمك بسيار مي كند. و بهتر است يك عكاس آماتور اين نكات را به عنوان پايه بشناسد و يك عكاس حرفه اي آنها را هميشه در ذهن داشته باشد.

 

براي عكس خود يك موضوع يا پيام انتخاب كنيد.

اگر در عكس شما هيچ سوژه برجسته و واضحي وجود نداشته باشد يا اين عكس حاوي پيامي نباشد احتمالاً عكس جالبي نخواهد بود.

 

چيزهاي اضافي را حذف كنيد.

زوايد را حذف كنيد، به خصوص اگر از ارزش عكس شما كاسته مي شود. نه تنها بايد بدانيد چه چيزهايي را در عكس بگنجانيد بلكه بايد بدانيد چه چيزهايي را نبايد در عكس خود بگنجانيد. هميشه بدنبال يك پشت زمينه ساده باشيد و تعادل را حفظ كنيد.

در اين عكس دست زني كه در پايين تصوير مشاهده مي كنيد و پيراهن هاي رنگ و وارنگ زرد و آبي در پشت زمينه عناصري هستند كه سبب به هم خوردن تمركز بيننده بر موضوع اصلي مي شوند. در اين عكس مي توان چند لحظه صبر كرد تا آن زن دست خود را عقب بكشد و افرادي كه در پشت زمينه قرار گرفته اند نيز با چند قدم جابجايي عكاس از تصوير حذف مي شوند و در اين حالت عكس شما بهتر خواهد بود.

 

از زوم كردن و نزديك شدن نترسيد

اشتباهي كه بيشتر عكاسان آماتور مرتكب مي شوند اين است كه عكس هاي آنها از فاصله خيلي ...............


موضوعات مرتبط: درس چهل و پنچ نكاتي در عكاسي براي آماتورها ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 8:19 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي از چهره افراد

تقريباً همه عكاسان از چهره افراد عكس گرفته اند. عكاسي از چهره، كاربردهاي زيادي دارد و اينجاست كه يك عكاس را مي توان ارزيابي كرد. همه ما وقتي يك عكس خوب از صورت كسي مي بينيم توجه ما به عكس جلب مي شود ولي چه چيزي در اين عكس وجود دارد كه آنرا برجسته و متمايز مي كند. يك عكاس هميشه فردي است كه تصويري مشابه خلق مي كند حتي اگر نخواهد اين كار را انجام دهد در عمل بين سوژه عكاسي و تصوير به نوعي اين كار را انجام داده است. شايد بارها اين جمله را شنيده ايد كه شخصي به شما بگويد اين عكس كه از من گرفته اي اصلاً شبيه من نيست يا خيلي شبيه من است.

مشكل اينجاست كه ما عادت داريم ديگران را در حالت حركت به اين ور و آن ور ببينيم يا حتي وقتي نشسته اند سر آنها مرتب در حال حركت است به خصوص زمانيكه صحبت مي كنند. به غير از وقتي كه افراد خواب هستند به ندرت مي توان آنها را بي حركت يافت. بنابراين لحظه اي كه از آنها عكس مي گيريد احتمال اينكه شخص در حالتي غير معمول باشد زياد است.

اما آنچه در عكاسي چهره تصوير زيبايي خلق مي كند همان حالتي از چهره شخص است كه احساس عكاس نسبت به او را بيان مي كند. بنابراين يك عكس خوب از چهره يك فرد عكسي است كه خصوصيات آن فرد را در خود داشته باشد يا حداقل قسمتي از اين خصوصيات را نمايش دهد. شايد زماني كه به عكس خانمي نگاه مي كنيد او را نشناسيد ولي در نگاه اول در مورد خصوصيات او قضاوت مي كنيد.

موقعيت دوربين، زاويه ديد، كيفيت عكس، نوع لنزي كه انتخاب مي كنيد و حتي پشت زمينه عكس همه مي توانند در حالت عكس نقش داشته باشند و مي تواند احساس شما را نسبت به شخصيت سوژه عكاسي بيان كند.

يك عكس خوب از چهره، شخصيت فردي كه از او عكس گرفته ايد را نشان مي دهد. حتي اگر غير واقعي باشد.

مواردي كه نام برديم همه تأثيرگذار هستند اما موقعيت دوربين بسيار مهم است. و در نظر داشته باشيد لحظه اي كه عكس مي گيريد هم بسيار مهم است بنابراين دوربين شما بايد ‎آماده باشد و سعي كنيد تعداد بيشتري عكس در موقعيت هاي .................


موضوعات مرتبط: درس چهل و چهار عكاسي از چهره افراد ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 8:16 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

نكاتي درباره عكاسي از چهره افراد

در اين مقاله نكاتي در مورد عكاسي از چهره بيان مي شود كه به شما در گرفتن عكس هاي زيباترين و قرار گرفتن در موقعيت درست و توجه به نور و ... موارد ديگر كمك مي كند.

نور

بدترين نوع نور همان نوري است كه از روبرو مستقيماً به صورت فرد مي تابد مانند نوري كه از فلاش دوربين مي تابد. به هر حال از هر وسيله اي كه به عنوان منبع نور استفاده مي كنيد يك چيز را فراموش نكنيد نور بايد از پهلو بتابد و نه از روبرو يا از جاييكه دوربين قرار دارد.

نقطه ايده آل براي منبع اصلي نور جايي است كه نسبت به دوربين با زاويه 45 درجه  قرار گرفته باشد. هر چه از زاويه از 45 بيشتر شود سايه ها بيشتر مي شوند و اگر بخواهيد اين سايه ها را بيشتر كنيد مي توانيد زاويه تابش نور نسبت به دوربين را به 90 درجه نزديك نماييد. همين حالت براي زواياي عمودي هم صدق مي كند بهتر است زاويه منبع تابش 45 نسبت به سطح افق باشد و از بالا بتابد و در صورتيكه احتياج به خلق ..............


موضوعات مرتبط: درس چهل و سه نكاتي درباره عكاسي از چهره افراد ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 8:14 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

چگونه از فيلترهاي پلارايز استفاده كنيم و آنها را خريداري كنيم.

آيا دوربين شما قابليت استفاده از فيلترهاي پلارايز را دارد؟

اگر اين گونه است بهتر است بدانيد كه يكي از مفيدترين فيلترهاي عكاسي فيلترهاي پلارايز است.

به من اعتماد كنيد. اين فيلتر نقش مهمي در عكس هايي كه مي گيريد خواهد داشت.

احتمالاً تاكنون مطالب بسياري در مورد فنوني كه در جهت خلق عكس هاي زيبا مي توان به كار گرفت شنيده ايد اما اجازه دهيد اين بار به طور خلاصه در مورد اين ترفند صحبت كنيم.

فيلترهاي پلارايز سبب مي شوند دوربين شما عكس العمل متفاوتي نسبت به نور داشته باشند و تصاوير را به گونه اي ديگر ببينند. در عمل وقتي از اين فيلترها استفاده مي كنيد، نگاه دوربين خود را نسبت به درخشندگي ها و بازتاب ها اصلاح مي كنيد. به عبارت ديگر اين فيلتر مي تواند در بعضيرنگها تغييراتي ايجاد كند.

اجازه دهيد كمي درباره مناطقي كه فيلترهاي پلارايز بيشترين تأثير را مي گذارند صحبت كنيم.

آب: زمانيكه از منظره اي كه در آن آب وجود دارد عكاسي مي كنيد، تنظيم فيلتر پلارايز بدين معناست كه به داخل آب نگاه متفاوتي داريد، درخشش ها را حذف مي كنيد و حتي رنگ آب را در تصوير تغيير مي دهيد. براي مثال در عكاسي زير آب با استفاده از اين فيلترها مي توانيد عكس هاي شفاف و واضح بگيريد و ...........


موضوعات مرتبط: درس چهل و دو چگونه از فيلترهاي پلارايز استفاده كنيم و آنها را خريداري كنيم. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 8:5 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

تي شرت سفيد براي عكاس

 

روزي در حال چت كردن با يك عكاس حرفه اي بودم او درباره استفاده از پخش كننده نور براي عكاسي چهره صحبت مي كرد. در حين صحبت از تجربه اي كه با پوشيدن يك تي شرت سفيد بدست آورده بود برايم گفت، كه برايم بسيار جالب بود. من هم بد نديدم آن را براي شما در ياد بگير دات كام بازگو كنم:

روزي در حال عكاسي از چهره خانمي بودم ولي چون رفلكتور مناسب نداشتم و محل عكاسي هم از شهر دور بود بنابراين يك تي شرت سفيد به تن كردم و از بدن خودم به عنوان يك رفلكتور استفاده كردم.

او ادامه داد: البته بايد به اندازه كافي به فرد نزديك شويد و در موقعيت درست قرار گيريد اين نكته .............


موضوعات مرتبط: درس چهل و یک تي شرت سفيد براي عكاس ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 8:3 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي از ساختمان ها

اگر شما جزو افرادي هستيد كه براي گذراندن تعطيلات خود به جاي رفتن كنار دريا ترجيح مي دهيد از اماكن تاريخي ديدن كنيد، در اين صورت احتمالاً گرفتن چند عكس زيبا برايتان خالي از لطف نخواهد بود بخصوص اگر يك ساختمان زيبا يا يك شاهكار هنري در برابر شما باشد. ولي براي عكس گرفتن از هر سوژه اي اصولي وجود دارد كه توجه به آنها سبب زيبايي و تاثير گذاري بيشتر مي شود.

لذا در اين مقاله از مقالات آموزشي ياد بگير دات كام مي خواهيم در مورد عكاسي از ساختمان ها صحبت كنيم.

نور مناسب

مشكل اساسي در مورد نور اينست كه بهترين موقع براي گردش بهترين موقع براي عكاسي نيست. مثلاً هنگام ظهر نه زاويه نور مناسب است و نه ازدحام جمعيت به شما اجازه مي دهد عكس دلخواه خود را بگيريد. شايد در اين شرايط خريد يك كارت پستال بهترين انتخاب باشد ولي اگر شما هم مانند من از علاقه مندان عكاسي باشيد با يك كارت پستال ارضاء نخواهيد شد. بنابراين بايد در زمان مناسب در محل حاضر شويد.

بهترين زمان براي عكاسي در فضاي باز يا صبح زود است يا بعد از ظهر هنگامي كه نور خورشيد مايل مي تابد و به قرمزي مي زند. البته صبح زود بهترين موقع است چون در اين زمان نور خورشيد بهترين كيفيت را دارد. و در ضمن افراد كمتري دور و بر شما و سوژه مي چرخند.

همانند عكاسي از هر سوژه اي در عكاسي از ساختمان ها بايد ببينيد چه چيزي در ساختمان مورد نظر شما آنقدر ويژه و مورد توجه است كه آن را منحصر به فرد كرده است، بر روي آن تمركز كنيد. و آن را در تصوير خود برجسته نماييد. بعضي مواقع بايد كل ساختمان را در عكس خود .......


موضوعات مرتبط: درس چهل عكاسي از ساختمان ها ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, | 7:58 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي از خوراكي ها

آيا تا به حال پيش آمده كه بخواهيد از خوراكيها عكس هاي اشتها بر انگيزي بگيريد. ولي عكس حاصل آن چيزي مي خواستيد نشده است. پس به شما توصيه مي كنم اين مقاله از سلسله مقالات آموزش عكاسي « ياد بگير دات كام » را مطالعه كنيد. در اين مقاله قصد داريم به شما كمك كنيم عكس هاي حرفه اي از خوراكي ها بگيريد بدون اينكه احتياج به تجهيزات خاصي داشته باشيد.

 

زمان را در نظر داشته باشيد.

بخاطر داشته باشيد خوراكي ها آب مي شوند، خشك مي شوند، چروك مي شوند يا كم رنگ يا بد حالت مي شوند. بنابراين زمان قسمتي از صحنه شماست. مطمئن شويد كه ميز را به آراستگي چيده ايد. دستمال سفره، ليوان، ظروف نقره و هر چيزي كه در شكل دادن سفره نقش دارد را فراموش نكرده ايد. وقتي از سفره و ميز خود مطمئن شديد حال نوبت مي رسد به ظرف قهرمان! كه قرار است غذا در آن قرار بگيرد. حال آخرين تنظيمات نور را انجام دهيد و از نظم و ترتيب سفره اطمينان حاصل كنيد. وقتي همه چيز تكميل شد نوبت غذاست كه بياوريد و عكس زيباي خود را بگيريد.

 

 


موضوعات مرتبط: درس سی و نه عكاسي از خوراكي ها ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, | 8:29 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

چگونه لنز مناسب انتخاب كنيم؟

در عكاسي فقط با عوض كردن لنز ميدان ديد شما از منظره يا تصويري كه مي خواهيد خلق كنيد تغيير خواهد كرد. درك تفاوت بين لنز ها به شما كمك مي كند در شرايط مختلف با انتخاب لنز مناسب بهترين عكس را بگيريد.

روش كار

- ابتدا بايد سوژه عكاسي خود را انتخاب كنيد.

- اگر سوژه عكاسي شما در فاصله دوري از شما قرار دارد بايد از يك لنز تله( Telephoto ) استفاده كنيد. تا سوژه را نزديكتر نشان دهيد. در اين صورت به لنزي با با فاصله كانوني بيش از 55 ميليمتر نياز داريد.

- اگر مي خواهيد تصوير خود را عريض تر و پهن تر نشان دهيد بايد از يك لنز وايد ( Wide-Angele ) استفاده كنيد. لنزي وايد است كه فاصله كانوني آن كمتر از 40 ميليمتر باشد.

- براي بيشتر عكس هاي عادي يك لنز معمولي با فاصله كانوني 40 تا 55 ميليمتر مناسب است. چون در اين حالت دهانه لنز بيشتر از هميشه باز مي شود و به شما اجاره مي دهد در شرايط نوري مختلف عكس هاي بهتري بگيريد.

- اگر مي خواهيد فقط يك لنز بخريد بهتر است از يك لنز زوم استفاده كنيد زيرا اين لنز ها انعطاف پذيري شما را زياد مي كنند و هزينه كمتري هم دارند. و در اين حالت فاصله كانوني شما به ميزان بزرگنمايي كه انتخاب مي كنيد بستگي دارد. و خود مي توانيد وضعيت لنز را از وايد تا تله تنظيم كنيد.

نكته ها:

-زمانيكه از لنز تله براي ...


موضوعات مرتبط: درس سی و هشت چگونه لنز مناسب انتخاب كنيم؟ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, | 8:25 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

عكاسي از طلوع و غروب آفتاب

طلوع و غروب آفتاب يكي از دراماتيك ترين صحنه هايي است  كه طبيعت به ما هديه كرده است. به همين دليل بيشتر عكاسان چه حرفه اي و چه آماتور علاقه خاصي به عكاسي از غروب آفتاب نشان مي دهند لذا بر آن شديم تا در اين مقاله از مقالات آموزش عكاسي ياد بگير دات كام نكاتي را براي گرفتن عكس هاي زيبا از طلوع يا غروب آفتاب بيان كنيم.

خط افق

- خط افق را در مركز تصوير قرار ندهيد

- سعي كنيد خط افق را در فاصله يك سوم از پايين تصوير قرار دهيد و اجازه دهيد آسمان در تصوير شما خود نمايي كند.

- خط افق را همينطور پايين تر بياوريد و اجازه دهيد تغيير رنگ ها در آسمان به چشم بخورد.

 

درخشش را كم كنيد

هنگام عكاسي از طلوع يا غروب آفتاب معمولاً خورشيد درخشندگي زيادي نسبت به كل تصوير دارد با استفاده از روش هاي زير اين درخشش را كم كنيد:

- با استفاده از دست خود مي توانيد جلوي نور را بگيريد. (مثلاً دست خود را بالاي دوربين قرار دهيد.)

- يك سايبان يا يا يك سطح صاف بالاي دوربين بهتر از دست شما عمل مي كند.

- پديده هاي طبيعت مانند درختان مي توانند سايبان مناسبي براي دوربين شما باشند. حتي ديده شدن شاخ و برگ ها در عكس مي تواند آنرا زيباتر كند.

- يك هود لنز در شرايط مختلف و وقتي كه سايبان نداريد بسيار مفيد است. البته اين هود بر روي دوربين هاي آماتور قابل نصب نيست.

 

با تنظيم دوربين از قابليت هاي آن استفاده كنيد

- در بعضي از دوربين ها يك مود Sunset وجود دارد مي توانيد آنرا فعال كنيد. در اين حالت دوربين به صورت خودكار بهترين فوكاس و دهانه لنز را انتخاب مي كند، تا براي شرايط نوري محل مناسب باشد. و در اين حالت تنظيمات سفيدي ( WB ) به گونه اي تغيير مي يابد كه رنگ ها به سمت رنگ هاي گرم تر تغيير يابد.

- اگر در تصوير خود جلوي صحنه غروب تصوير ديگري داريد ( جلو زمينه يا پيش زمينه ) از مود Night Scene استفاده كنيد. تا تصوير آن واضح تر شود.

- مود Night Scene به خصوص براي عكاسي از افراد در طلوع يا غروب آفتاب در پشت زمينه مناسب است در اين حالت بايد از سه پايه استفاده كنيد يا دوربين را روي يك سطح ثابت قرار دهيد. در غير اين صورت تصوير شما مات خواهد شد.

-  يكي از زيباترين عكس هايي كه در هنگام عكاسي از طلوع يا غروب آفتاب مي توانيد خلق كنيد به كمك فن آوري پاناروما امكان پذير است، كه امروزه اكثر دوربين هاي ديجيتال اين قابليت را دارند.

 

سياهي اضافه كنيد.

براي اينكه عكس شما جلب توجه بيشتري بكند بايد به صحنه خود عمق و پرسپكتيو بيشتري بدهيد، فلاش دوربين را خاموش كنيد. و در زمينه عكس خود سايه هايي ايجاد كنيد.

براي اين منظور از چيزهايي مانند:

اشخاص تخته سنگ ها
كوه ها و تپه ها بوته ها و درختان
حيوانات قايق ها يا هر وسيله دريانوردي

مي توانيد استفاده كنيد.

 

لنز خود را تميز كنيد.

ذرات گرد غبار، لكه هاي دست يا هر ذره خارجي مي تواند مقدار زيادي انحراف نور و مات شدگي در تصوير غروب آفتاب بوجود آورد. و هنگامي كه تنظيمات خودكار دوربين فعال است دوربين به ..............


موضوعات مرتبط: درس سی و هفت عكاسي از طلوع و غروب آفتاب ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, | 8:20 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

يك عكاس چقدر پول در مي آورد؟

آيا مي خواهيد بدانيد متوسط درآمد يك عكاس چقدر است؟ خوب پاسخ به چنين سوالي كمي مشكل است. ولي بايد در ابتدا بگويم كه درآمد حاصل از عكاسي در طيف وسيعي از ارقام قرار دارد. بعضي از عكاسان پول كمي در مي آورند. حتي بعضي از آنها بيش از پولي كه بدست مي آورند خرج دوربين، تجهيزات و عكاسي خود مي كنند. و در همين حال بعضي عكاسان زندگي مرفهي دارند و حتي عكاساني هستند كه ساليانه يكصد هزار دلار درآمد دارند. البته طبق آماري كه يك موسسه آمريكايي اعلام كرده است در آمد عكاسان معمولي بين چهارده هزار دلار تا 54 هزار دلار در سال است. بنابراين درآمد يك عكاس با مهارت هاي متوسط بين اين دو عدد قرار مي گيرد.

اگر شما مي خواهيد عكاسي باشيد كه در آمدي بيش از متوسط داشته باشيد، بايد بسيار استراتژيك عمل كنيد و روي حرفه خود به طور ويژه كار كنيد. در اين مقاله از آموزش هاي عكاسي در ياد بگير دات كام قصد داريم مطالبي ارائه دهيم تا با رعايت آنها در آمد خود را تا حد امكان افزايش دهيد.

  • هر چه مي توانيد روي آموزش و مهارت هاي خود را كار كنيد. اين صنعت به شدت به مهارت هاي عكاس وابسته است. هر چه مهارت ها و دانش خود را در اين زمينه بيشتر تقويت كنيد شانس بيشتري براي فروش آثار و خدمات خود داريد. عكاساني كه آموزش ها و تحصيلات هنري و فني بيشتري گذرانده اند درآمد بيشتري از ديگر عكاسان دارند. براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد از مقالات آموزشي ما در زمينه عكاسي استفاده كنيد.

موضوعات مرتبط: درس سی و شش يك عكاس چقدر پول در مي آورد؟ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, | 8:15 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

با دوربين خود كسب درآمد كنيد.

شايد برايتان جالب باشد اگر بدانيد با دوربين آماتوري و نه چندان گرانقيمت خود مي توانيد كسب درآمد كنيد. البته نمي خواهم مانند همه دوروغ هاي نخ نماي اينترنتي كه اين روز ها مد شده است  به شما وعده ثروت هنگفت يك شبه بدهم بلكه بايد بگويم اگر اهل عكاسي هستيد و آز آن لذت مي بريد مي توانيد اين علاقه را با پشتكار تركيب كنيد مي توانيد در قبال آن دستمزد دريافت كنيد.

 در اين روش مشتري شما شركت هاي بزرگ يا غول هاي گرافيكي نيستند كه احتياج به تصاويري با كيفيت بسيار بالا براي كارهاي خاص دارند. البته اين بازار هم درآمد خوبي دارد ولي رقابت شديدي هم در آن وجود دارد. پس چه كسي اين عكس ها را مي خرد؟ بايد بگويم در اينترنت وب سايت هايي وجود دارند كه عكس ها را به صورت كلي مي فروشند. مثلاً براي دانلود 750 عكس در ماه از خريدار 139 دلار دريافت مي كنند. پس بايد به طريقي يك بانك عكس با تعداد زيادي عكس هاي با كيفيت مناسب داشته باشند. و چه راهي بهتر از اينكه اين عكس ها را از عكاسان سراسر دنيا چه حرفه اي و چه آماتور دريافت كنند. و بهترين آنها را براي فروش ارائه دهند. يكي از بزرگترين وب سايت هاي دنيا كه در اين زمينه فعاليت مي كند Shutter Stock است. خوب اگر يك دوربين 3 مگا پيكسل به بالا داريد از اين فرصت استفاده كنيد و سعي كنيد هر روز عكس هاي زيبايي بگيريد براي اينكه عكس هاي بهتري بگيريد مي توانيد از مقالات آموزش عكاسي ياد بگير دات كام استفاده كنيد. سپس هر بار بهترين عكس هاي خود را جمع آوري كنيد و براي Shutter Stock بفرستيد. چون هر كسي كه از اين وب سايت عكس مي خرد به صورت كلي آنها را خريداري مي كند، و حداقل 750 عكس در ماه به هر نفر فروخته مي شود بنابراين شانس فروش كپي هاي زيادي از عكس هاي شما وجود دارد و به ازاي هر بار فروش از هر عكس مبلغ 30 سنت به حساب شما واريز مي شود.

براي فروش عكس هاي خود بايد در اين سايت ثبت نام كنيد. و يك سري اطلاعات مانند كد نام و نام خانوادگي، ايميل، كد پستي و آدرس پستي را وارد نماييد دقت كنيد كه اين اطلاعات را


موضوعات مرتبط: درس سی و پنج با دوربين خود كسب درآمد كنيد. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, | 8:9 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon